Internacional

València acollirà la pròxima edició de la MICE entre el 26 de setembre i el 4 d’octubre

STEPV va participar en maig a la segona edició de la Mostra Internacional de Cinema Educatiu que va tindre lloc a L’Havana

dimarts 12 juliol 2022 10:25 h

La segona edició de la Mostra Internacional de Cinema Educatiu Cuba va concloure el passat 15 de maig a L’Havana amb la participació de 350.000 xiquetes i xiquets al llarg de l’illa caribenya. Aquestes dades fan que siga un dels festivals de cinema educatiu amb més públic del món. El festival MICE, un festival mestís valencià i cubà, conjuga el divertiment i l’aprenentatge, sent un dels grans esdeveniments culturals, educatius i cinematogràfics que té un reconeixement mundial força important. El festival va nàixer al País Valencià i, poc a poc, amb molta força i determinació, es va estendre pel món amb diversos focus com ara el cubà.

La MICE Cuba està organitzada per la xarxa cubana Unial de la Fundació Marienello i l’associació valenciana Jordi El Mussol amb el suport dels Ministeris d’Educació i de Cultura de Cuba, així com d’entitats com ara: l’Instituto Cubano de Investigación Cultural Juan de Marinello,  Instituto Cubano de Arte e Industria Cinematográficos, la Fundació de Nou Cine Llatinoamericà, Unesco, Unicef, Ambaixada Espanyola a Cuba, Ambaixada RFA a Cuba, Goethe Institut, Associació José Martí de València, Consejeria de Cultura, Turismo y Deporte de la Junta Extremadura o la Consejeria de Educación y Empleo Junta Extremadura.

També STEPV - Intersindical Valenciana hi va ser present en les activitats que es van fer en aquesta edició d’enguany. La relació amb la MICE ve de lluny, des de la mateixa fundació del festival educatiu fa 10 anys a València.

La MICE ha tingut una gran participació dels centres escolars cubans. En una primera fase es van fer activitats a diverses poblacions com Santa Clara, Cárdenas, Matanzas, Pinar del Río o Güira de Melena. L’11 de maig es va inaugurar a L’Havana al mític cinema Yata amb una gala conduïda per Lokitín amb l’actuació de Haila Mompié, el passe de la pel·licula “A la altura de tus ojos” i la presència de la ministra d’Educació, representants del Ministeri de Cultura i de les ambaixades espanyola i alemanya i personalitats del món del cinema i la cultura de Cuba, Mèxic, Alemanya i Argentina.

Entre les activitats realitzades cal destacar el gran nombre de pel·licules realitzades pels centres educatius cubans i les 16 valencianes que es van projectar. Van tindre lloc diversos tallers internacionals per a contar històries a través de l’audiovisual fets a l’ICAIC amb la participació de ponents de renom mundial. Entre ells, el que va impartir Thomas Kutschera, animador de dracs de Jocs de Trons. Es van projectar, a més,  dos films muts musicats per orquetres de xiquetes i xiquets i 35 pel·licules professionals, principalment d’Alemanya i Mèxic. També es va programar un gran nombre d’activitats relacionades amb la música, la dansa i l’art.

Pel que fa al País Valencià cal destacar el premi a l’IES El Quint de Riba-roja que va guanyar en la categoria d’Internacional amb ‘Nova normalitat. Sentit únic’. Fou destacada també la presència del valencià (les pel·licules valencianes estaven rodades en valencià i subtitulades en castellà) i de la nostra cultura a les diverses activitats.

La gala de cloenda, a l’amfiteatre de l’Havana, a la ciutat vella, en un marc incomparable, amb actuacions musicals i el lliurament del guardons, va posar punt i final a una gran edició de la MICE Cuba 2022.  La pròxima cita de la MICE serà a la ciutat de València entre el 26 de setembre i el 4 d’octubre de 2022.