Condicions laborals

STEPV trasllada a Conselleria les queixes als problemes sorgits en les estades a l’estranger

La Conselleria ha contestat al Sindicat que està actuant per a solucionar les queixes i que es replantejarà el model per a properes estades

dijous 18 juliol 2019 19:16 h

La Conselleria d’Educació convoca estades a l’estranger per a la formació en anglés del professorat, en concret a Regne Unit i Irlanda mitjançant (enllacem ací la convocatòria) durant els mesos de juliol i agost. En total són 2020 places per al present curs.

El que hauria de ser una oportunitat per aprendre, s’ha convertit per a algunes d’elles en un calvari per les condicions ofertades per l’empresa contractada, Newlink. Fa uns dies que STEPV està rebent queixes de les persones que estan realitzant les estades formatives perquè estan albergats en llocs que no compleixen uns mínims requisits d’habitabilitat, les dietes que els oferten no són gens saludables i l’empresa mitjancera, Newlink, no atén les queixes del professorat.

STEPV ha traslladat aquestes queixes a la Conselleria d’Educació perquè actuara de forma immediata i solucionara els problemes que s’estan plantejant. Ahir, el Secretari Autonòmic, Miguel Soler, present en la Mesa Sectorial, va contestar al Sindicat i va informar que la Conselleria ha intervingut per a solucionar els problemes de les persones que han denunciat la situació i han aconseguit canvis de residència i que continuaran actuant si es detecten noves incidències. Així mateix, també es plantejaran un canvi del model d’estades a l’estranger per a evitar aquestes incidències en un futur.

STEPV mostra la seua repulsa a la situació que estan patint alguns dels docents que estan realitzant aquestes estades i espera que no es tornen a produir. Alhora, el Sindicat demana a l’administració que estiga pendent de les condicions del conjunt del professorat que està actualment realitzant aquestes estades i del que en agost anirà a realitzar-les.
El Sindicat considera que si l’empresa que rep al professorat no garanteix unes mínimes condicions higièniques, de confort i saludables no s’hauria de reeditar en properes edicions el contracte.