Universitats públiques

STEPV signarà el conveni col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques

Un moment del Consell Nacional de STEPV, el passat 6 de juliol

dissabte 13 juliol 2019 14:13 h

El Consell Nacional de STEPV, reunit el 6 de juliol de 2019 a València, ha decidit signar el III Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques Valencianes.

STEPV ha de estar actiu i present en la comissió d’interpretació, estudi i vigilància del Conveni

En el debat que es va produir per arribar a aquest acord es va analitzar el text del conveni, que, tot i que no recull totes les reivindicacions del nostre sindicat, sí inclou avanços en la millora de les condicions laborals del professorat, així com una addenda en la qual s’estableix el compromís d’anàlisi i millora de les condicions del personal investigador i de suport a la investigació.
STEPV és un sindicat conscient de les seues responsabilitats i de la confiança que el personal laboral de les universitats diposita en ell, en l’actualitat un dels sindicats amb major representació en els comitès d’empresa de les universitats, i per tant ha de ser conseqüent i ha de estar actiu i present en la comissió d’interpretació, estudi i vigilància del Conveni, dins de la qual es desenvoluparà l’esmentada addenda al conveni, i en la qual només es pot participar les parts signants.
STEPV haguera desitjat un posicionament més valent i progressista per part dels rectorats de les universitats, i un compromís d’inversió major per part del Consell de la Generalitat. Tot i això, entén que el conveni estableix una base que ens permetrà avançar cap a la Universitat Pública Valenciana de qualitat que defensem.
El conveni suposa també un increment salarial per al professorat a temps complet que, tot i que no suposa l’equiparació amb el professorat funcionari, l’apropa bastant. L’increment per al personal investigador i de suport a la investigació és clarament insuficient, però millora l’actual situació.
En quant al professorat associat té l’increment percentual més elevat, si bé és cert, que era el que partia d’una situació pitjor i, per tant, continua sent el més allunyat de l’objectiu de STEPV de l’equiparació. A més, es reconeix el cobrament d’un complement d’antiguitat.
El professorat associat també veurà amb la signatura del conveni una sèrie de millores com la renovació automàtica del contracte si no disminueix l’encàrrec docent del departament, així com uns criteris únics basats en la igualtat, el mèrit i la capacitat per determinar, quan no es puguen mantindre tots els contractes, qui ha de renovar. Tot i que semble impossible, 3 de les 5 universitats públiques no tenen aquest criteris.
STEPV considera molt favorablement que les mobilitzacions del professorat associat han obtingut el seu fruit i que bona part de les seues reivindicacions s’hagen assolit en el Conveni col•lectiu. La lluita serveix i ha de continuar, ara des d’una posició millor a la que tenia el col·lectiu quan començaren les vagues. STEPV lluitarà, com ha fet sempre, pels drets laborals i la dignitat de tots els col•lectius, sobretot els més desfavorits. Per tant, estarà vigilant pel compliment i la millora del conveni i continuarà mobilitzant els diferents col·lectius de treballadores i treballadors per avançar en la millora de les seues condicions laborals.