Mobilitzacions

STEPV ajorna una mobilització prevista per al 28 de març per la millora de les condicions laborals

dijous 12 març 2020 12:14 h

En la VI Jornada de les Marees per l’Educació Pública celebrades el passat 6 i 7 de desembre a Cadis, a les quals va assistir STEPV, es va acordar convocar mobilitzacions descentralitzades en els diferents territoris de l’estat durant aquest mes de març en defensa de l’educació pública i de les condicions laborals del professorat.

Les Marees per l’Educació Pública van acordar convocar accions en el mes de març

Des de fa un temps s’està treballant en la data del 28 de març. STEPV va convocar assemblees comarcals a principis del mes de març per a concretar la plataforma reivindicativa i convocar una concentració-manifestació en la data acordada del 28 de març.
Arran de les recents notícies sobre l’evolució del coronavirus a l’estat i les mesures preses pel govern al País Valencià, el Sindicat no convocarà la concentració-manifestació prevista el 28 de març i estarà atent a les indicacions que decreten les autoritats sanitàries valencianes.
La mobilització que estava treballant el Sindicat abraça tots els sectors de l’ensenyament públic, des d’infantil fins a la universitat.
Pel que fa a l’ensenyament públic no universitari, els eixos reivindicatius per la qual s’insta a la mobilització del professorat i que s’engloba en la campanya «Encara toca!» impulsada recentment pel Sindicat, és la següent: Per la millora de les condicions laborals del professorat; per la negociació de la llei de plurilingüisme; per l’aplicació de l’educació inclusiva en condicions; i per la consolidació i l’estabilitat del professorat interí.
STEPV ha realitzat una enquesta al professorat d’Infantil, Primària, Secundària i FP durant el mes de febrer per conéixer de primera mà les demandes i necessitats quant a les plantilles docents que es publicarà pròximament. En aquestes enquestes s’evidencia la necessitat d’incrementar les plantilles docents tant en Infantil i Primària com en Secundària i FP i reduir les ràtios a les aules -entre altres aspectes-, per atendre correctament l’alumnat.
Quant a les universitats, les reivindicacions del Sindicat se centren en la signatura i aplicació del conveni; la millora de condicions laborals per conciliació familiar; consolidació de les plantilles i funcionarització del personal laboral investigador; millora, estabilització i dignificació de les plantilles; democratització de la universitat. A més, queden pendents de la Campanya «Ja toca!» a les universitats valencianes que també continuen reivindicant-se.
STEPV anunciarà, atenent les mesures que es vagen prenent per part de les autoritats sanitàries, el moment en què es convocaran les accions que es consideren oportunes per continuar exigint les millores en les condicions laborals i per l’escola pública.