Dignitat del professorat

STEPV llança un Allioli especial i un audiovisual per dignificar la tasca del professorat durant el confinament

‘Educar en temps de pandèmia’. És el títol de l’Allioli número 276 (la revista del sindicat dedicada a temes educatius, que enguany ha complit 40 anys).

dissabte 06 juny 2020 12:50 h

Es tracta d’una edició extraordinària amb motiu de la pandèmia de la COVID-19 i els seus efectes sobre el món educatiu. En la revista hi ha articles que conten les accions del Sindicat durant la quarantena per defensar drets del professorat i la salut del conjunt de la comunitat educativa. Hi ha un recull de testimonis de representants de tota l’educació (professorat de totes les etapes i sectors, alumnes, famílies, personal de neteja…) que conten en primera persona com han viscut aquestes setmanes. La revista també arreplega les reivindicacions per al pròxim curs amb la demanda d’un pla de contingència realment eficaç per salvaguardar la salut de totes i de tots (professorat, personal no docent, alumnat, famílies) i mesures concretes per garantir la qualitat de l’ensenyament (baixada de ràtios, contractació de més professorat…) i la igualtat entre l’alumnat. Situació, aquesta última, que s’ha incrementat durant el confinament per culpa de la bretxa digital, ja que no tot l’alumnat disposa dels mateixos mitjans digitals, entre d’altres qüestions, per poder seguir les classes al mateix ritme que la resta.

El Sindicat ha pretés dignificar la labor del professorat durant aquestes setmanes de quarantena

Podeu consultar la revista en aquest enllaç

Idèntic títol (‘Educar en temps de pandèmia’) i mateix esperit és el que té l’audiovisual que STEPV ha fet públic aquesta setmana. El reportatge, de deu minuts, està construït partir dels testimonis d’una mestra d’infantil, d’una professora d’FP i d’un professor de Filosofia (que, a més, és tutor de 2n de Batxillerat). Els tres docents han explicat les vivències de les últimes setmanes i han reflexionat al voltant de diverses qüestions (l’educació a distància, la necessitat d’inversions en Educació, la represa de la presencialitat…). Un audiovisual amb què el Sindicat ha pretés dignificar la labor del professorat durant aquestes setmanes de quarantena. Un col·lectiu que ha estat en el centre de la diana dels atacs de determinats sectors que no ha estat tractat amb la justícia que mereix.
Podeu veure el vídeo en aquest enllaç

gràcies professorat