Universitats públiques

STEPV exigeix de nou que cal complir els compromisos amb el PDI associat

El Sindicat ha manifestat el seu rebuig frontal a l’oferta que ha presentat avui la Universitat de València als sindicats presents en la Mesa Negociadora.

dijous 29 novembre 2018 17:29 h

La proposta institucional planteja destinar ara el 0,2% de la massa salarial per pagar part de les millores retributives acordades per al PDI associat, acollint-se a una disposició que conté la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2018 i que faculta la institució universitària a dispondre d’eixes quantitats. Es tracta, per tant, d’una mesura molt insatisfactòria ja que tot just arribaria a un 52% de les quantitats acordades, el que no resol, ni de lluny, la problemàtica.

La direcció de la UV manté la seua negativa a aplicar al PDI associat les millores retributives acordades en el mes de març. Fins ara els responsables de la institució al·legaven que estaven esperant la preceptiva autorització prèvia de la Conselleria d’Hisenda per a fer efectives eixes millores però la Generalitat ha manifestat ara que no té competències en aquest assumpte. La Universitat ha de fer el pas i pagar les millores incloses en l’acord de mesa, atés que hi ha una reserva de crèdit destinada a millorar les retribucions del col·lectiu.

El curs passat, el professorat associat de la UV va protagonitzar una vaga indefinida en la qual exigia un augment salarial i millores laborals que han sigut reiteradament negades per activa o per passiva per les institucions públiques, la Universitat de València i la Generalitat Valenciana, una actitud que denunciem i que exigim que es rectifique. STEPV manté el compromís amb la lluita per millorar les condicions laborals i retributives dels treballadors i les treballadores de la universitat, especialment dels col·lectius més precaritzats.

pdi associat