Jornada Escolar

STEPV es reuneix amb la Directora General d’Innovació i Ordenació

El passat 29 d’octubre, STEPV s’ha reunit per primera vegada amb la nova Directora General d’Innovació i Ordenació per tractar diferents temes de preocupació del professorat i millora de l’ensenyament

divendres 08 novembre 2019 14:04 h

El Sindicat va iniciar la reunió abordant la regulació de la jornada continuada i traslladant la necessitat que tenen els centres de tindre informació oficial per escrit respecte als procediments que han de fer els centres que volen prorrogar-la, com els que volen sol·licitar-la de nou.

S’enviarà una circular als centres sobre els canvis en el model de jornada que s’estan plantejant

La Directora General d’Innovació, Margarida Castellano, ha informat que s’està treballant en una nova normativa que regularà, no només la jornada continuada sinó en general, el model de jornada escolar, una reivindicació històrica del Sindicat. És a dir, que es dotarà a tots els centres educatius de la necessària autonomia per poder decidir quina jornada consideren l’adequada, sempre que s’aprove per part dels consells escolars.
De les informacions rebudes de la possible nova ordre valorem positivament la flexibilitat que se li vol donar a l’etapa d’educació infantil a l’hora d’establir diferent horaris escolars fent una adequació necessària a les característiques singulars de l’alumnat, així com la sensibilitat cap a organitzacions escolars diferents com els CRAS per possibilitar-ne l’adequació dels seus horaris amb les seues singularitats. També es va informar de la proposta que s’està estudiant per poder finançar la totalitat de les activitats extraescolars. La Directora General ha informat que els centres educatius rebran prompte instruccions sobre l’elaboració dels projectes de jornada perquè tenen la voluntat que la nova normativa es publique en desembre, fet que coincideix amb el termini per presentar els projectes d’acord amb la normativa actual.
La Directora General s’ha compromés que en la màxima brevetat possible, al llarg del mes de novembre, es farà públic l’informe mostral amb les conclusions de la implantació de la jornada continuada els darrers 3 anys escolars.
També es va tractar la dotació de recursos PAM, on a hores d’ara trobem a faltar la resposta a multitud de reclamacions interposades davant la manca de professorat. Des del Sindicat li hem facilitat totes les dades disponibles i analitzaran les necessitats plantejades pels centres. Li hem traslladat les queixes per part de centres a l’augment de tasques burocràtiques per a gestionar les hores assignades de professorat mitjançant del Fons Social Europeu i el malestar de no haver recuperat el tutor/a d’Educació Primària al 100% als centres, i/o haver disminuït el professorat de PT i AL.
El Sindicat ha reiterat la premissa que, per tal d’atendre adequadament al nostre alumnat, en un context inclusiu i duent endavant el plurilingüisme cal fer-ho amb el professorat necessari. I s’ha reiterat la necessitat urgent de negociació d’unes noves plantilles a totes les etapes educatives. També se li ha traslladat la necessitat de formar i actualitzar al professorat per a fer front als reptes actuals, i la necessitat d’articular la formació necessària en l’horari complementari, així com dins de l’horari lectiu com es fa en altres administracions públiques.
Igualment, STEPV li ha traslladat la necessitat que es publique urgentment en la web de Conselleria el recull de titulacions necessàries per a poder impartir cada especialitat docent, i així se’ns ha confirmat per part de la Direcció General.
Finalment, el Sindicat li ha traslladat la necessitat de modernització en matèria tecnològica als centres educatius i de la formació necessària al professorat. La necessitat de crear i compartir un banc de recursos digitals, i que per tal de resoldre les incidències tecnològiques als centres cal una xarxa tècnica potent i un augment de la dedicació horària de la persona coordinadora TIC.
També s’han abordat les novetats en matèria de protecció de dades que han limitat l’ús de plataformes educatives i de comunicació que només siguen les oferides per Conselleria. El Sindicat ha demanat que faciliten l’autorització d’ús de plataformes educatives i que facen públic el llistat perquè estiga a l’abast per a la totalitat de centres i poder fer ús. I que a no augmentar l’escletxa digital entre l’escola pública i la privada que cal fer esforços per posar a disposició del professorat de les ferramentes digitals necessàries i de comunicació amb les famílies que siguen competents, i en cas contrari facilitar contractes amb empreses que ho proporcionen.
La Directora General ens ha confirmat de l’elaboració d’una nova normativa per regularà l’elaboració de projectes d’innovació i experimentació, tal i com va anunciar el Conseller Vicent Marzà a la seua compareixença d’inici de legislatura al Ple de les Corts Valencianes el passat mes de setembre.