Dignitat del professorat

STEPV dóna suport a la mestra i al centre d’Almenara assenyalada per la Policia Local

El Sindicat demana també que es deixe d’assetjar la professió docent i les pràctiques educatives per part de qualsevol organització

dijous 11 abril 2019 16:18 h

Que una mestra siga assenyalada i exposada públicament per dirigir les seues classes amb criteris pedagògics, cultivant la llibertat, la cooperació, la solidaritat, el respecte i la pau ens pot semblar un acte repressiu dels anys 40, però no, està passant a l’any 2019. I el fet s’agreuja quan aquest acte l’efectua un organisme suposadament encarregat de protegir els nostres drets i les nostres llibertats.
La Policia Local d’Almenara és l’encarregada de formar l’alumnat contra els delictes d’odi, l’assetjament, el ciberbulling i l’ús responsable de les xarxes socials… Una bona manera d’educar és amb l’exemple, premissa que haurien d’aplicar en els seus comptes de difusió oficials.
Avui, han intentat disculpar-se: “así que a los ofendidos, nuestras disculpas. #PLA” com si allò no anara amb ells, però el cas és que mantenen la seua publicació sense cap pudor.
Des del sindicat STEPV volem donar tot el nostre suport a la mestra d’Almenara, al centre i a tot el professorat de les escoles i els instituts del País Valencià, la seua feina i la seua implicació amb l’educació del seu alumnat. Demanem també que es deixe d’assetjar la professió docent i les pràctiques educatives per part de qualsevol organització, partit polític o comunitat religiosa. Des de fa un temps hem vist com PP i Ciudadanos intenten desprestigiar la nostra professió, encetant campanyes de denúncia i assetjament, les quals tornem, des d’aquest escrit, a considerar intolerables i demanem la seua retirada immediata. A més, amb la campanya electoral ja engegada, aquests i altres partits insisteixen en un discurs fals on assenyalen directament el professorat d’alliçonar i adoctrinar. L’escola pública valenciana vetlla per una educació inclusiva, participativa i dialògica i busca entre els seus principals objectius promoure un pensament crític i la cultura de la pau. STEPV es mantindrà sempre al costat del professorat perquè puguen treballar en aquests termes sense cap impediment.
Per una escola lliure!