Núm. 289

Signades les taules salarials del VII Conveni col·lectiu d’ensenyament concertat per a 2022 i 2023

Ensenyament privat

divendres 14 juliol 2023 11:52 h

El passat 16 de maig, es van signar les taules salarials del VII Conveni Col·lectiu d’Ensenyament Concertat per a 2022 i 2023. N’avancem algunes novetats:

• Respecte al salari del PAS i el personal docent de nivells no concertats, hi haurà una pujada d’un 4% per a 2023 i una paga addicional per a recuperar allò que no han rebut en 2022. Les empreses tindran 3 mesos des de la publicació de les taules en el BOE per a fer efectiu l’abonament d’este increment del 4%.

• Per a les categories amb salari per davall del salari mínim interprofessional (SMI) s’estableix un complement temporal de 15 €/14 pagues al primer trienni. Les empreses tindran 3 mesos per a abonar estos complements.

• S’actualitza el complement salarial d’eixides amb pernocta:
-Dia lectiu o laborable no lectiu de presència obligatòria en el centre que coincideix amb l’eixida: 56,29 €.
-Dia no lectiu o laborable de no presència en el centre, inclosos els dissabtes, que coincideix amb una eixida de caràcter nacional: 90,05 €.
-Dia no lectiu o laborable de no presència en el centre, inclosos els dissabtes, que coincideix amb una eixida de caràcter internacional: 101,31 €.

• Respecte del salari del personal docent de nivells concertats, no s’han signat les taules salarials perquè el mòdul de concert per a 2023 és inferior a la pujada salarial del 2’5%. En el nostre territori, la Conselleria d’Educació ja ens ha fet efectiva la pujada en el complement retributiu valencià; no obstant açò, el fet de no signar aquesta pujada del 2,5% suposa una minva en la paga d’antiguitat per a les treballadores i treballadors, perquè la Conselleria la calcula respecte a les darreres taules salarials signades.

D’altra banda, s’està negociant actualment el IV Conveni Col·lectiu per a empreses d’atenció especialitzada en l’àmbit de la família, la infantesa, i la joventut de la Comunitat Valenciana. Les taules salarials que tenim actualment d’aquest conveni són per als anys 2019, 2020 i 2021:

Convenio de para empresas de atención especializada en el ámbito de la familia, la infancia y la juventud tablas salariales para la Comunidad Valenciana 2019-2021

El vigent conveni col·lectiu regula, en l’article 56, la clàusula de revisió salarial, que estableix: «En el cas que la Generalitat Valenciana establirà una ordre de subvencions, concerts o un altre instrument legal amb increments superiors per als anys de vigència del present conveni, es reunirà la comissió paritària per a la renegociació de les presents taules salarials.»

Finalment, s’ha publicat la resolució de 23 de maig de 2023, de la Direcció General de Treball, per la qual es registra i publica l’acord relatiu a les taules salarials per a l’any 2023 del XI Conveni col·lectiu nacional de centres d’ensenyament privat de règim general o ensenyament reglat sense cap nivell concertat o subvencionat.

Punxa ací per accedir a la versió PDF de l’Allioli.

Retribucions

Signades les taules salarials del VII Conveni Col·lectiu d’Ensenyament Concertat per a 2022 i 2023

dimecres 17 maig 2023 13:56 h

Ahir 16 de maig es van signar les taules salarials del VII Conveni Col·lectiu d’Ensenyament Concertat per a 2022 i 2023. Encara que no es faran efectives fins que no es publiquen al BOE.

Avancem algunes de les novetats:

• Respecte el salari del PAS i el personal docent de nivells no concertats hi haurà una pujada d’un 4% per a 2023 i una paga addicional per recuperar allò que no han rebut en 2022. Les empreses tindran 3 mesos des de la publicació de les taules en el BOE per fer efectiu l’abonament d’este increment del 4%.

• Per a les categories amb salari per baix del Salari Mínim Interprofessional (SMI) s’estableix un complement temporal de 15€/14 pagues al primer trienni. Les empreses tindran 3 mesos per abonar estos complements.

• S’actualitza el complement salarial d’eixides amb pernocta:

-Dia lectiu o laborable no lectiu de presència obligatòria en el centre que coincidisca amb l’eixida: 56,29€

-Dia no lectiu o laborable de no presència en el centre, inclosos els disssabtes, que coincidisca amb una eixida de caràcter nacional: 90,05€

-Dia no lectiu o laborable de no presència en el centre, inclosos els disssabtes, que coincidisca amb una eixida de caràcter internacional: 101,31€

• Respecte del salari del personal docent de nivells concertats no s’han signat les taules salarials perquè el mòdul de concert per a 2023 és inferior a la pujada salarial del 2’5%. En el nostre cas la Conselleria d’Educació ja ens ha fet efectiva esta pujada en el Complement Retributiu Valencià.

Des d’STEPV estarem pendents de la publicació en el BOE de l’actualització de les taules salarials.