Resum de les propostes tractades a les assemblees telemàtiques sobre l’horari d’investigació del professorat dels centres de l’ISEACV i altres propostes de millora

El passat 15 de juny STEPV va convocar assemblees de mati i vesprada per debatre, analitzar, acordar mesures i donar continuïtat a la recollida de signatures de la plataforma reivindicativa.

dilluns 20 juny 2022 10:37 h

En primer lloc es va valorar com a positiva la participació i la quantitat de signatures recollides (un total de 545), tenint en compte que l’afectació als centres és molt irregular i variada. De fet un dels aspectes en els que es va centrar el debat és justament en la legalitat o no legalitat d’eixa desigualtat en funció del lloc on es treballe; les condicions laborals generals haurien de ser les mateixes per tots els treballadors i treballadores i no vincular-les a “les possibilitats organitzatives del centre“ o a diferents circumstàncies variables.

A banda d’explorar i analitzar en profunditat les diferents possibilitats de la via jurídica d’eixes “desiguals condicions laborals”, es va considerar que de manera paral·lela a la negociació de les hores de reducció per investigar també s’ha d’aconseguir una negociació i regulació del fet investigador en tots els seus aspectes adoptant un punt de vista que tinga en compte la realitat i particularitats de cada un dels estudis dels centres de l’ISEACV. Es va evidenciar de la mateixa manera que és necessari un major pressupost específic per la investigació, incloent una partida per cobrir el descompte d’hores.

A les assemblees es va arribar a una sèrie de conclusions i propostes de mesures que anirem desenvolupant en funció de l’evolució de la postura de l’ISEACV i de les negociacions que s’han de portar a terme oficialment quan es tracten les instruccions d’inici de curs 2022-23. De entrada es van proposar implementar de manera immediata i continuada les següents:

-Concentracions a les portes dels centres aprofitant els claustres finals de curs i/o les proves d’accés o els dies amb el màxim de coincidència del professorat, fer fotos de les concentracions i enviar-les al sindicat.

-Reclamacions individuals denunciant la impossibilitat d’investigar i/o no poder descomptar les 3h lectives o no poder investigar en condicions, presentar aquestes reclamacions per tràmit Z i enviar copia a STEPV.

-Comissió d’Avaluació Investigació ISEACV: també es va proposar fer arribar a les persones que formen part del CAI el neguit i les discrepàncies al respecte del tractament de la investigació, no únicament rebre informacions de la comissió sinó traslladar els posicionaments dels centres.

El Sindicat continuarà informant puntualment i actualitzant la continuïtat de les reivindicacions i de les diferents accions al respecte. Qualsevol suggeriment relacionat amb totes aquestes qüestions i/o per fer arribar tant fotos com reclamacions teniu a la vostra disposició el correu electrònic del sindicat .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic) (indicant a l’assumpte del missatge Plataforma Reivindicativa Centres ISEA)