Retribucions

Novetat en les demandes sobre la paga extraordinària dels docents en pagament delegat, paga 25 anys

Reclamació paga 25 anys, NOVETAT

diumenge 20 març 2022 12:08 h

Des del sector d’Ensenyament Privat concertat d’STEPV volem informar-vos d’una irregularitat que afecta a les demandes de la paga de 25 anys de les i els docents i que des dels Serveis Jurídics del sindicat, conjuntament amb l’equip de permanents de privada, hem estat estudiant en aquests darrers dos mesos.

Aquesta correcció suposarà una millora salarial en les noves demandes que s’interposen de la paga extraordinària per aquelles i aquells docents que depositen la seua confiança en gestionar la demanda a través d’STEPV Ensenyament Privat.

Com bé sabeu, l’article 66 del VII Conveni col·lectiu d’empreses d’Ensenyament Privat Sostingudes Totalment o Parcialment amb Fons Públics, especifica que els treballadors/es que complisquen 25 anys d’antiguitat en l’empresa, tindran dret a una única paga l’import de la qual serà equivalent a una mensualitat extraordinària per cada quinquenni complit. Al mateix temps, l’article 67 afegeix que el personal en règim de pagament delegat percebrà aquest salari directament de l’administració educativa.

La Conselleria d’Educació, ha estat abonant aquesta paga d’antiguitat (paga de 25 anys) conforme a les quanties contemplades en la nòmina del mes en el qual es realitza la demanda de la paga.  Per al càlcul d’aquesta paga extraordinària, la Conselleria no inclou el complement retributiu valencià (CRV), -el qual equipara el salari als funcionaris docents dependents d’aquesta Conselleria -. Açò és així perquè aquest concepte del CRV no ve contemplat en l’import de les pagues extraordinàries sobre les quals es calcula, en virtut dels articles 64 i 66 del VII Conveni Col·lectiu.

És ací on hem detectat l’errada en el càlcul de l’import de la Paga de 25 anys per part de Serveis de Centres Concertats de la Conselleria. Quan aquest departament actualitza els salaris del personal docent en pagament delegat no actualitza els conceptes de salari base i triennis d’acord amb les darreres taules salarials publicades com ho hauria de fer, sinó que ho fa a través del complement retributiu valencià.
Així, el desglossament salarial que la Conselleria fa a les nòmines és incorrecte perquè, amb independència que l’import salarial total brut no varia, aquest desglossament hauria de fer-se atenent als imports arreplegats al darrer Conveni Col·lectiu publicat i a les seues taules salarials.

D’aquesta manera, la quantitat abonada per la Conselleria als i les docents en concepte de paga d’antiguitat no és la correcta, suposant una minva en la quantia total reclamada per la citada paga extraordinària. És a dir, el càlcul de l’import de la paga extraordinària hauria de fer-se sobre els imports publicats en les Taules Salarials i no sobre l’import contemplat en la nòmina com està aplicant actualment la Conselleria d’Educació.

Des del sindicat s’ha fet un estudi del salari tipus dels docents d’infantil i primària per una banda i dels de secundària i batxillerat per una altra. Hem fet càlculs de l’import de la paga segons la nòmina i segons les taules salarials de 2021 i hem pogut comprovar que els i les docents d’infantil i primària, com els i les de secundària i batxillerat deixen de rebre una quantitat en brut que considerem és suficientment elevada com per a reclamar-les en les pròximes demandes de la paga de 25 anys que s’interposen a la Conselleria d’Educació.

Des dels nostres serveis jurídics ja tenim preparats els models per reclamar aquesta diferència que a dia de hui cap sindicat no està reclamant i que des del sindicat STEPV anem a posar en marxa cada vegada que s’interpose una demanda en els tribunals.

Si et trobes en situació de reclamar la paga de 25 anys, perquè estàs a punt de complir els 25 anys de permanència al teu centre, i estàs interessada o interessat, no deixes de contactar amb nosaltres per encetar la demanda de la paga. Per la qual cosa, us facilitem el correu electrònic dels permanents de privada per posar-te en contacte:

David Fernández

Rafa Solves

Atentament

Equip de permanents d’Ensenyament Privat concertat

REFORCEM LA PARTICIPACIÓ

STEPV-Iv