Acció sindical

Membres d’STEPV s’han reunit aquest dilluns 24 de maig a la seu de la patronal d’Escoles Catòliques-CV.

dilluns 24 maig 2021 18:44 h

En la reunió sol·licitada pel sindicat ha estat present Vicenta Rodríguez, Secretària Autonòmica d’Escoles Catòliques, M. Ángel Coello, Fundació Sant Vicent Màrtir-Colegios Diocesanos, i Joaquín Monzó, advocat membre dels Serveis Jurídics d’Escoles Catòliques.
Per part d’STEPV Marc candela, responsable d’Acció Sindical i Premsa d’STEPV i Lola Navarro responsable del sector d’Ensenyament Privat d’STEPV.

A l’inici de la reunió hem intercanviat impressions sobre temes que afecten al món educatiu valencià, concretament aspectes de l’última reunió del Fòrum Educatiu i de la tornada a la presencialitat en les aules el curs que ve.
Seguidament després de valorar la realitat del sector en els centres d’ensenyament del sector concertat, STEPV ha plantejat dos temes que creiem no s’han d’ajornar més en el temps. Cal, i així els ho hem manifestat als representats de la patronal-, arribar a solucions conjuntes perquè repercuteixen favorablement en els professionals més vulnerables del sector, com són per exemple, el personal del PAS.
Temes a més que el sindicat porta treballant des de fa temps en la seua campanya “JaToca” en el sector d’Ensenyament Privat d’STEPV, són els següents:
1.- Millora de les condicions laborals i salarials del personal d’Administració i Serveis del PAS. Descongelació salarial del complement retributiu d’aquest personal que està congelat des del 2006.
2.- Reducció de les hores lectives en totes les etapes educatives del personal docent, passar de 25 hores lectives a 23h, vinculada a la negociació de les plantilles prevista en el sector i que tenim calendaritzada.

La proposta ha sigut ben acollida pels representants de la patronal, i ens hem emplaçat a continuar col·laborant per marcar una ruta de treball a seguir en futures reunions ambdues organitzacions perquè es concrete aquesta proposta en una millora de les condicions laborals de les treballadores i treballadors dels centres d’ensenyament privat concertat.