L’Àrea de Salut Laboral de l’STEPV denuncia la Conselleria d’Educació davant la Inspecció de Treball

dimarts 18 febrer 2020 13:12 h

Amb la finalitat de fer complir la legislació i davant la falta de resposta per part de l’administració, els delegats i delegades de prevenció laboral de l’STEPV-Iv han decidit no deixar passar més temps i acudir a la Inspecció de Treball.

En passar les eleccions sindicals celebrades el passat 4 de desembre de 2018, l’STEPV-Iv va sol·licitar de la Direcció General de Personal que se li facilitaren els números dels delegats/delegades de prevenció que formarien part en els diferents comités de les tres Direccions Territorials (Alacant, Castelló i València). Davant la interpretació restrictiva de la llei que va fer la Conselleria i de no atendre la reclamació presentada per tots els sindicats representats en Mesa Sectorial, ha motivat que s’haja arribat a interposar aquesta denúncia.

En la llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals és on es marca la quantitat de representants dels treballadors i treballadores que hauran d’existir en els Comités de Seguretat i Salut Laboral i és d’obligat compliment per a totes les empreses.

El DECRET 123/2001, de 10 de juliol, del Govern Valencià, és el que aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció de Riscos Laborals en l’àmbit de l’administració de la Generalitat Valenciana.

Atesa aquesta legislació, l’STEPV-Iv considera que els Comités de Salut Laboral del personal Docent no universitari de les Direccions Territorials haurien d’estar compostos per molts més membres dels que actualment existeixen. Situació que s’ha fet arribar a l’administració des que es van celebrar les últimes eleccions sindicals, en les quals el nombre de treballadors i treballadores que van ser cridats a participar era major que en les anteriors del 2014 i que han donat com a resultat un augment dels representants en les Juntes de personal Docent, però no així en els Comités de Seguretat i Salut Laboral.