Mobilitzacions

La segona jornada de vaga en l’ensenyament públic valencià ha tingut un seguiment del 25%

Vora 14.000 professores i professors s’han manifestat a les tres capitals de demarcació.

dijous 17 maig 2012 18:25 h

En el segon dia de convocatòria, la vaga del professorat valencià ha tingut un seguiment del 25% en el conjunt del País Valencià. Per demarcacions, hi ha hagut una participació del 32% a Alacant, un 20% a Castelló i un 22% a València, segons les dades arreplegades pels sindicats a les 11 h del matí del dia 17 de maig. En les manifestacions han participat 8.000 persones a València, 5.000 a Alacant i 1000 a Castelló. En total, han sigut 14.000 persones les que estaven en vaga.

La Conselleria d’Educació no ha d’aplicar les retallades promogudes pel ministeri

Aquesta vaga ha respost a la convocatòria feta per STEPV i altres sindicats davant de les retallades de la Generalitat valenciana i del govern espanyol. Unes retallades que afecten els salaris, les condicions laborals i la qualitat de l’ensenyament públic. Recordem que la mobilització del professorat valencià va començar al gener i des d’aleshores hi ha hagut nombroses manifestacions i mobilitzacions contra la política del govern valencià.
STEPV considera que la Conselleria d’Educació no ha d’aplicar ni les retallades promogudes pel Ministeri d’Educació ni aquelles que la Conselleria d’Hisenda ha imposat en els darrers mesos. Per al sindicat, el govern valencià té capacitat i marge per a fer una altra política, més justa amb els i les treballadores i amb la mateixa escola pública. És el rebuig a aquesta política la que justifica la mobilització del professorat valencià. No és cert, com afirma el president Fabra o la consellera Catalá, que només siga possible una actuació que damnifica un sistema públic d’ensenyament i les condicions laborals del personal que hi treballa i que el fa viable, rendible socialment i barat des del punt de vista econòmic. Això ho demostra el fet que en algunes comunitats autònomes de l’Estat, els seus governs han decidit no aplicar les mesures del ministre Wert. Si és possible en altres llocs, també ho és al País Valencià.