La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic d’Alacant convoca mobilitzacions en defensa de les infraestructures escolars

La primera acció serà demà a les portes dels centres educatius

dilluns 19 febrer 2024 15:33 h

Les mobilitzacions venen motivades per la política que està duent a terme el govern PP-VOX a Ajuntament d’Alacant, i que porta arrossegant-se de legislatures anteriors, d’empobriment de l’ensenyament públic.

La Plataforma té planificada una concentració a la plaça de l’Ajuntament de la ciutat d’Alacant el dia 14 de març

Aquesta campanya està enfocada en les infraestructures escolars, després que la Federació de AMPAs Enric Valor publicara un informe on es donava a conéixer que el 80% dels centres d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Especial analitzats, no es troben en bon estat.

Per això, la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic d’Alacant exigeix a l’ajuntament de la ciutat, la presentació d’un Pla de Manteniment d’Infraestructures Educatives.

Per tal d’aconseguir el compromís per part de l’equip de govern municipal, la Plataforma ha marcat un termini, fins al 14 de març, quan l’alcaldia haurà de comunicar les actuacions previstes als centres educatius quant a millores d’accessibilitat, patis, tanques perimetrals, pintura, eixides d’emergència, entre d’altres.

Per altra banda, es fa una crida als centres de la ciutat d’Alacant perquè faciliten la tasca a la Regidoria d’Educació enviant el dia 20 de febrer, de manera massiva, per registre d’entrada virtual, les peticions de les obres de manteniment que precisen. Igualment, es fa una crida a tota la comunitat educativa perquè es concentren a les portes dels seus centres aquest mateix dia.

En cas que l’alcaldia municipal no comunique les actuacions que posarà en marxa, la Plataforma té planificada una concentració a la plaça de l’Ajuntament el dia 14 de març.