Plataforma per l’ensenyament públic

La PDEP valora que l’arranjament escolar d’aquest any garanteix el dret a l’educació a tot l’alumnat

La Plataforma exigeix la derogació de la LOMQE per millorar la qualitat educativa i evitar supressions d’unitats

dimarts 24 maig 2016 10:12 h

Els procediments d’admissió d’alumnat i d’arranjament escolar per al curs 2016-17 han suposat un avanç en drets educatius en la línia que la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament públic ha vingut defensant els darrers anys. La Plataforma està formada per FAPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FETE-UGT PV, Escola Valenciana, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, SEPC, BEA, Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària, Associació de Directors de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAPA-Enric Valor, FAPA-Penyagolosa i Valencia Laica.

Des de la Plataforma hem manifestat al llarg dels darrers anys la nostra oposició a la política del districte únic; als arranjaments escolars que possibilitaven tancar unitats en els centres públics a l’hora que s’ampliaven unitats en centres concertats i a la iniciativa CIS que atorgava sol públic a centres de titularitat privada.
Valorem per tant, aquesta nova normativa com un avanç pel fet que estableix districtes l’escolarització ajustats als barris i assegura la possibilitat d’escollir la mateixa oferta formativa en centres de titularitat pública que en centres sostinguts amb fons públics dins de cada zona. El fet que la puntuació atorgada a cada família en demanar un centre es mantinga per a les seues segona i següents opcions farà també que l’opcionalitat siga més ampla. L’arranjament a més garanteix un tracte equitatiu de les dues xarxes sostingudes amb fons públics; donat que les propostes s’han establert en els mateixos criteris per a eixes dues xarxes, han estat publicades i s’ha informat a tots els centres per poder presentar les al·legacions pertinents.
La Plataforma per l’Ensenyament Públic vol destacar, d’altra banda, que les afirmacions i mobilitzacions convocades en defensa de la llibertat d’elecció són enganyoses i interessades. Amb la nova normativa hi ha, de fet més llibertat per poder escollir centre al propi barri i la protesta obeeix als interessos d’una determinada patronal d’un sector de les escoles concertades que en cap moment es va pronunciar contra les retallades que han fet perdre garanties d’accés al dret a l’educació. En cap cas la proposta d’arranjament escolar per al curs 2016/17 justifica l’alarmisme que s’està intentant generar i que pretén confondre l’opinió pública.
Per últim, la PDEP instem a la comunitat educativa de tots els centres educatius valencians a mobilitzar-se contra la LOMQE per evitar mesures que encara manté mesures com la concertació de centres que segreguen per sexe o la reducció d’inversió pública per als centres que atenen majors necessitats educatives.