Formació

Jornada formativa adreçada a les persones delegades del sector d’Ensenyament Privat d’STEPV

Hui divendres 16 de febrer s’ha celebrat a la seu del Sindicat Juan de Mena, 18 de València, la jornada formativa d’Ensenyament Privat Concertat d’STEPV-Iv amb l’objectiu principal de divulgar i informar d’aquelles reivindicacions i aspectes més destacats dels sector a les i els delegats dels distints convenis que treballen en el sector de privada.

dijous 15 febrer 2024 22:51 h

La jornada sindical ha tingut una participació prou nombrosa, al voltant d’una trentena de professionals dels distints centres i comarques del País Valencià, han pogut conèixer de primera mà els temes que afecten directament a les persones treballadores dels centres del sector d’ensenyament privat. Hem posat l’accent sobretot en el sector d’educació privada-concertada on hem explicat a les nostres delegades i delegats el que portem reclamant a la Conselleria actual i que passa per reactivar de forma regular i sistematitzada la Comissió de Seguiment per tractar un calendari de temes pendents que caldria abordar amb certa urgència, com és per exemple la negociació de les plantilles (sobretot en els centres d’educació especial específics), concretar la negociació de la nova ordre de Pagament Delegat per arribar a signar un acord definitiu el més aviat possible, i reactivar la borsa de treball de centres en crisi que afecta als docents que es queden sense lloc de treball per pèrdua d’unitats.

D’altra banda s’han tractat amb especial profunditat les temàtiques següents:

• Actualitat de les pensions i les jubilacions.
• Els Serveis Jurídics i la Salut Laboral: baixes laborals, nòmines, paga d’antiguitat, permisos, entre d’altres.
• Dinàmica de grup-cohesió grupal
• Reflexió jornada-dinàmica

Finalment, s’ha propiciat al llarg de la jornada un intercanvi d’experiències entre els assistents que ha generat un col·loqui enriquidor.

Membres del Secretariat Nacional de Privada, així com l’equip de permanents de privada, han conclòs la jornada agraint de bestreta, l’assistència de les persones delegades que han pogut estar entre nosaltres, i esperant de bon grat que l’assistència a futures jornades en el sector, siguen tant profitoses com la que acabem de tindre.