Mobilitzacions

Intersindical Valenciana convoca manifestació per la recuperació del poder adquisitiu de les empleades i empleats públics

El Sindicat demana l’habilitació d’un fons del 2% per al personal de la Generalitat

dilluns 02 desembre 2019 10:19 h

Intersindical Valenciana ha convocat una manifestació per al proper dimecres 4 de desembre, a les 11 hores, a la Conselleria d’Hisenda a València per exigir la recuperació del poder adquisitiu de les empleades i empleats públics.

La manifestació s’iniciarà a la Conselleria d’Hisenda del carrer Palau de València i anirà a les Corts Valencianes, la seu de la Vicepresidència del Consell i el Palau de la Generalitat per assenyalar els diferents òrgans de l’Administració que poden actuar per resoldre aquesta situació.

Intersindical Valenciana considera que el Consell i les Corts Valencianes han de predre la iniciativa per donar una resposta a les legítimes reivindicacions del personal empleat públic valencià. En eixe sentit, la reivindicació es concreta en l’habilitació d’un fons de compensació salarial del 2% en els Pressupostos de la Generalitat de 2020. Aquest fons serviria per acabar amb una situació que es manté des de fa anys. Les empleades i empleats públics han estat castigats en època de creixement econòmic i, especialment, en la darrera crisi. Una situació que ha afectat greument els salaris, les plantilles, els drets laborals i la precarietat.

Aquest fons compensador es contempla a l’Acord de Legislatura que es va signar, entre els sindicats CCOO, FESES, Intersindical Valenciana i UGT i el Govern del Botànic, en juny de 2019. Des d’aleshores mai s’ha sabut res, malgrat la insistència d’Intersindical Valenciana als diferents àmbits de negociació. A hores d’ara, la Mesa General de Negociació (MGN I), va acordar el passat 29 d’octubre, els increments salarials previstos al II Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública, signat a Madrid en 2018 entre CCOO, CSI-F, UGT i, l’aleshores Ministre de Funció Pública, Cristóbal Montoro, sense que cap dels sindicats presents a la MGN I ni l’Administració, feren esment d’aquest compromís.

L’exclusió de la Intersindical Valenciana de la MGNI li ha vingut molt bé al Consell en facilitar-li “l’oblit” del fons de compensació de les “negociacions” de les retribucions per 2020. Els sindicats presents, que representen només el 41% dels votants, no han defensat amb força i coherència ni l’habilitació del fons ni esl drets laborals i econòmics del personal que hi treballa.

Intersindical Valenciana considera que ara està més justificat que mai, continuar reivindicant el compliment dels compromisos pactats a L’Acord de Legislatura, d’habilitació d’un fons extraordinari per a la recuperació del poder adquisitiu del personal de la Generalitat i que, nosaltres, quantifiquen en un 2% de la massa salarial pels Pressupostos de 2020, sense que això implique cap renúncia a que es torne a habilitar en successius exercicis pressupostaris. En cas que el Consell de la Generalitat no accepte les nostres reivindicacions es convocaran noves mobilitzacions al sector fins aconseguir la restitució dels drets del personal del sector públic valencià.