Meses de negociació

Es negocien les instruccions d’inici de curs de l’Escola Oficial d’Idiomes Virtual Valenciana

El Sindicat rebutja els plantejaments generals de la DGPLGM, presenta contrapropostes organitzatives i el Director General ja avança que aquelles més essencials i cabdals no seran incorporades al document definitiu que en breu es publicarà al DOGV.

dijous 20 octubre 2022 17:53 h

La principal proposta alternativa que STEPV ha traslladat a la mesa de negociació, de la veu d’una de les docents del claustre de l’EOI VV present a la mesa en representació de tot el seu professorat, comportava establir 4 grups curriculars per cada docent i no els 5 que es recollien a la proposta de resolució de la DGPLGM. És a dir, l’Administració planteja més alumnes per a la mateixa jornada lectiva amb el conseqüent deteriorament de la qualitat docent.

Continua sent una incògnita quan començarà l’activitat lectiva per l’alumnat de l’EOI Virtual

Al document tractat en mesa també havien desaparegut totes les hores de coordinació necessàries previstes inicialment així com la dotació d’un professor d’informàtica ja recollit a l’organigrama de dotació de professorat i que ara passarà a mans de la DGTIC i d’una empresa externa que a priori haurà de fer-se càrrec d’eixa responsabilitat. Una tasca essencial per uns ensenyaments totalment virtuals que de manera inqüestionable hauria de recaure en personal de Conselleria d’educació amb una dedicació específica.

Per una altra banda el Sindicat ha volgut traslladar en diferents moments de la negociació la necessitat imperiosa de que s’informe a l’alumnat pendent de confirmar matrícula (provinent del PIALP en línia i el That’s English) i a tota la ciutadania interessada potencialment en cursar estudis a l’EOI VV. Per una banda responent a les moltes incidències i casuístiques de tot tipus sorgides des que ahir començarà el termini d’inscripció de tres dies per les persones pendents de confirmar matrícula i per una altra informant als webs corresponents dels terminis i previsions per acabar amb la desinformació i confusió que perdura des d’abans de l’estiu. Si no es corregeixen les diferents problemàtiques en temps i forma el Sindicat exigirà una ampliació del termini ja que diverses errades, entre elles algunes relacionades amb OVIDOC, estan impedint el funcionament correcte de la matrícula.

En eixe sentit algunes de les qüestions que s’han pogut confirmar en mesa sectorial és que una vegada s’acabe de fer la migració de l’alumnat PIALP i That’s English apte, es procedirà a l’apertura de matrícula per la ciutadania prèvia publicació d’una resolució sense data concreta. En quant a l’ordre de matriculació que s’ha establert s’ha iniciat amb les persones aptes dels ensenyaments en línia dels cursos anteriors, després la nova matrícula PIALP i finalment les persones no aptes del PIALP juntament amb la ciutadana en general. En total pel curs 2022-23 es preveu una oferta total de 5000 places d’Anglès i Valencià.

En tot cas continua sent una incògnita quan començarà l’activitat lectiva per l’alumnat de l’EOI VV, s’ha barallat la possibilitat que siga al novembre o al desembre sense més concreció. Fet que STEPV considera intolerable i fruit d’una manca total de planificació per part de la Direcció General de Política Lingüística. Dintre d’eixa evolució de les coses, es preveu que cap al mes de febrer estiga enllestit un esborrany d’Ordre que ha d’establir les característiques de l’EOI VV. Cosa que també s’hauria d’haver fet a priori i no a posteriori.

Tal i com STEPV ha anat plantejant des de la concepció, creació i evolució de la EOI VV les coses s’han anat fent sense planificació i la DGPLGM no ha escoltat ni al professorat ni al Sindicat, perdent diferents oportunitats per fer les coses bé o al menys redreçar-les a temps. Hui, 20 d’octubre, es negocien unes instruccions d’inici de curs que s’haurien d’haver negociat molt abans de l’estiu.

De fet l’ordre lògic que hauria d’haver-se implementat en els diversos procediments relacionats hauria d’haver començat per definir bé i de manera dialogada què havia de ser l’EOI Virtual, cóm, on, qui… Posteriorment, i no ara, s’haurien d’haver negociat les condicions laborals de les persones que havien d’impartir docència a eixa nova EOI VV. De manera conseqüent, oferir als diferents procediments de provisió eixes places per tal que el professorat interessat i amb coneixement de causa les pogués sol·licitar voluntàriament i començar el curs quan toca i no amb el retard que encara hui portem i continua sent una incògnita.

Un dels molts aspectes que el Sindicat va plantejar inicialment va ser la possibilitat de crear seccions d’EOI VV a València i Alacant per poder donar continuïtat al professorat d’arreu del País, docents que ja estaven treballant a programes d’EOI en línia amb una experiència i una vocació considerables. Aquesta negativa per part de l’administració, sumada a la desinformació e indefinició, va fer que la majoria de les comissions de serveis específiques quedaren desertes. Finalment es va afegir el desgavell que va viure el professorat interí que volia ocupar eixes places a posteriori i no va poder per diverses errades administratives de Conselleria que no es van corregir en cap moment.

En qualsevol dels casos, finalment, la proposta de resolució que arribava hui a la mesa sectorial no únicament arribava molt tard sinó que contenia una sèrie de mesures pel professorat completament inacceptables i que segons sembla es mantindran a la resolució definitiva. STEPV ja ha informat en mesa que es tornarà a reunir amb tot el professorat afectat per analitzar la situació i acordar en assemblea quines mesures reivindicatives s’han de portar a terme per continuar demanant la rectificació de les qüestions no acceptades pel Director General, Rubén Trenzano.