Meses de negociació

Es negociaran les plantilles docents i el decret de permisos i llicències ajornats el curs passat, així com una nova regulació de la jornada escolar

STEPV ha proposat en la Junta de Portaveus, entre altres temes, una millora de les condicions laborals del professorat, millores en qüestió de salut laboral i avanços en la recuperació del poder adquisitiu del professorat

divendres 04 desembre 2020 17:30 h

Aquest matí ha tingut lloc la reunió de la Junta de Portaveus, en la qual es tracta el calendari de negociació entre la Conselleria i els sindicats de la Mesa Sectorial. A la reunió hi han acudit, per part de la Conselleria, el Secretari Autonòmic d’Educació i la Directora General de Personal.

El Sindicat ha traslladat una bateria de propostes per a negociar durant aquest curs

La Conselleria ha fet arribar la proposta de temes de negociació, en la qual tornen a aparéixer temes reclamats per STEPV i ajornats el curs passat per la pandèmia, com les plantilles docents (retallades per l’anterior govern del PP), la normativa de permisos i llicències, el decret de formació permanent del professorat o la regulació dels llocs d’especial dificultat.
També s’incorporen altres temes nous com: les estades de formació en empreses per a professorat de FP i ERE, el Decret de creació de l’EOI virtual, el Decret de reconeixement de certificacions lingüístiques, el Decret que regularà el CEED, la nova regulació de comissions per a llocs específics o el projecte de decret que regule els centres d’educació especial, una reivindicació històrica de STEPV i d’aquests centres.
El sindicat ha sol·licitat la incorporació de la negociació de la jornada escolar. Són molts els centres que enguany no han pogut modificar la seua jornada, en derogar-se l’anterior normativa i no existir una nova. STEPV ha insistit en la necessitat de donar cobertura a aquests centres per al proper curs. El Secretari Autonòmic ha confirmat que s’incorporarà a la negociació, però que aquests curs només es negociarà i publicarà la norma, que serà per treballar el projecte als centres durant el curs 21/22 i es podrà gaudir de la nova jornada escolar, a aquells centres on s’aprove la seua aplicació, per al curs 22/23.
Així mateix, STEPV ha trobat a faltar temes com la millora de les condicions laborals del professorat, millores en qüestió de salut laboral i avanços en la recuperació del poder adquisitiu del professorat. Així mateix, ha fet tota una bateria de propostes en aquest sentit i també respecte a la formació del professorat, el plurilingüisme i el sistema educatiu en general.
Quant al professorat interí, el Sindicat ha tornat a insistir en no fer les oposicions enguany per la situació de pandèmia i en la necessitat de negociar un pacte d’estabilitat en aquest context d’oposicions massives.
Igualment, el Sindicat ha sol·licitat la creació de diferents grups de treball per abordar la problemàtica dels diferents ensenyaments o tipus de centres, per estabilitzar les plantilles a centres amb molta mobilitat o per reduir les ràtios. La proposta d’aquest últim ha sigut rebutjada per la Conselleria, al.legant que eixe treball està fent-ho Planificació educativa.
STEPV ha exposat, explicat i lliurat a la Conselleria les seues propostes per tal que les tinga en compte en el calendari de negociació, que enllacem a continuació.

- Propostes STEPV Junta de Portaveus