El XII Congrés Nacional de STEPV aprova la política sindical que marcarà els pròxims anys

També ha elegit el nou secretariat nacional que dirigirà el Sindicat els pròxims quatre anys

Membres de les comissions de garanties i control administratiu juntament amb el nou Secretariat Nacional

dilluns 15 juny 2015 17:34 h

El XII Congrés ha tingut lloc durant el passat cap de setmana a Elda (Alt Vinalopó) i ha discutit i aprovat la Carta Financera i la ponència de Política Sindical. Aquests documents determinaran les línies econòmiques i sindicals dels pròxims quatre anys.

El XII Congrés de STEPV entén que s’obri una nova etapa amb el canvi de govern després de les eleccions autonòmiques del 24M

En aquest sentit, STEPV es referma en la seua independència econòmica, basada fonamentalment en les quotes de l’afiliació, i es referma també en la lluita per la millora de l’ensenyament al País Valencià i de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’ensenyament.

STEPV treballarà per revertir totes les mesures de retallades que el govern espanyol i l’anterior govern valencià han aplicat al conjunt de l’ensenyament (professorat, alumnat, centres educatius, etc.). També continuarà lluitant per paralitzar l’aplicació de la LOMQE i derogar-la al més prompte possible i aturar tota la resta de polítiques educatives regressives i neoliberals que s’estan aplicant en el sistema educatiu.

El XII Congrés de STEPV entén que s’obri una nova etapa amb el canvi de govern després de les eleccions autonòmiques i municipals del 24 de maig. Una etapa en què s’han de fer realitat els compromisos adquirits pels partits que governaran la Generalitat Valenciana els pròxims quatre anys, també en matèria educativa, començant per l’aplicació immediata de la sentència que anul·la l’acord de professorat interí de 2013.

El XII Congrés ha elegit les persones que formaran part de la comissió de Control Administratiu i la comissió de Garanties. També ha elegit les persones que formaran el secretariat nacional, òrgan de direcció del Sindicat, que són: Alícia Martí, Imma Coret, Súsica Cardona, Francesc Cerdà, M. Carmen Gil, Josep Coll, Patrícia Teruel, Germán Nando, Salvador Benavent, Lola Navarro, Ferran Suay, Beatriu Cardona, Marc Candela, Xavier Izquierdo, Ignasi Amorós, Carlos Ortiz i Héctor Monterde.
En el XII Congrés han participat diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques tant en l’acte inaugural com en l’acte de cloenda. Entre aquestes organitzacions convidades hi havia: sindicats estudiantils, Confederació AMPA Gonzalo Anaya, Escola Valenciana, ACPV, Discapacitat en Marxa, Marxes de la Dignitat, PAH, partits polítics (PSPV, Compromís, Podem, EUPV, ERPV, PCPE-PV…) i sindicats amb què mantenim relacions orgàniques o estretes com ara: Confederació STES, Intersindical Valenciana, USTEC-STES, STEI, STE-CLM, STEA, STEE-EILAS…

xii congrés stepv