Condicions laborals

El TSJ dóna la raó a STEPV al recurs sobre la classificació dels centres docents

La Conselleria anterior va reclassificar els centres sense negociar en Mesa Sectorial. Aquesta reclassificació afecta les retribucions dels càrrecs directius.

dimecres 09 març 2016 15:20 h

En febrer de 2008 la Conselleria d’Educació i els sindicats van arribar a un acord de classificació dels centres educatius que incrementava les retribucions dels equips directius. Segons aquest acord els centres de secundària es classificaven segons les unitats que tenen i, d’acord amb això, s’aplicaven unes taules retributives als equips directius. Els centres de formació de persones adultes es classificaven tant en centres de primària com de secundària.

La Conselleria d’Educació anterior va publicar una resolució en 2013 que classificava tots els centres de Formació de Persones Adultes com a centres de primària i no com a secundària, sense negociar-ho amb els sindicats ni sense atendre a la realitat d’aquest tipus de centres, de manera que les taules retributives dels equips directius no corresponien amb la tipologia real d’aquests centres, que és la de secundària.
Amb els instituts de secundària va passar que la resolució de 2013 no va tindre en compte els Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) que, segons la normativa, es conformen en grups i, per tant, havien de computar com a tals en la classificació dels centres.
Amb aquesta mesura unilateral per part de Conselleria es reduïa la classificació d’aquests centres i, per tant, de les retribucions dels equips directius. A més, en no negociar en mesa sectorial aquesta classificació s’incomplia el principi de negociació amb els sindicats, tal i com ha reconegut la sentència que acaba de guanyar STEPV.
La sentència declara nul·la la Resolució de 4 d’abril de 2013, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual s’aprova la classificació, a efectes retributius, dels centres públics docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per al curs 2012/2013 (DOCV 7002, de 12.04.013).
STEPV reclama, per tot això, que l’actual Conselleria d’Educació aplique la sentencia i restiuisca amb efectes retroactius l’abonament corresponent als càrrecs directius d’acord amb la classificació corresponent.

Adjuntem ací la sentència