Meses de negociació

CCOO i UGT forcen la desconvocatòria de la Comissió de FP Dual per la presència dels sindicats de la Mesa d’Educació

Els sindicats de la Mesa Sectorial d’Educació estaven invitats, a proposta de la DG de FP, a assistir a la Comissió de Seguiment de la implantació de la FP Dual, entre els quals STEPV

dimarts 09 abril 2019 13:47 h

CCOO i UGT han argumentat que nomes aquests sindicats formen part legalment del Consell Valencià de la Formació Professional, d’on emana la Comissió de Seguiment de la FP Dual, convocada aquest matí i, per tant, els sindicats de la Mesa Sectorial d’Educació que no estiguen presents en el Consell Valencià de la FP no tenen dret a formar-ne part. És a dir, ni STEPV ni ANPE ni CSIF.

Que un sindicat amb l’1'7% de representació estiga en la Mesa Sectorial i STEPV no puga estar en el CVFP resulta curiós

Cal recordar que STEPV ha assistit en l’anterior legislatura a reunions del Consell Valencià de la FP com a invitat per l’administració com ha recordat la Directora General de Formació Professional, que ha presidit la reunió. A més, STEPV és el sindicat majoritari, amb majoria absoluta des de fa dues legislatures, en educació.
Vetar la participació dels sindicats representatius de la Mesa Sectorial d’Educació en un àmbit on també es parla d’educació com és el Consell Valencià de la FP és una mostra clara de com entenen CCOO i UGT la participació democràtica de la resta de sindicats representatius en els òrgans de participació, és a dir, cap.
Les pressions d’aquests sindicats han forçat a l’administració a suspendre la Comissió de seguiment i a convertir-la en un mer grup de treball.
STEPV lamenta l’actitud de veto i antidemocràtica d’aquests sindicats que precisament en educació han perdut força. Recordem que CCOO ha passat del segon al tercer sindicat en la Mesa Sectorial d’Educació i UGT no hauria ni de formar-ne part perquè només ha aconseguit un 1’7% de representació en les darreres eleccions sindicals. Però com la Llei Orgànica de Llibertat Sindical ampara aquests dos sindicats, UGT hi pot estar present en la Mesa Sectorial d’Educació sense pràcticament representació, però STEPV, sindicat amb majoria absoluta en educació, no pot formar part del Consell Valencia de la FP amb ple dret. Si més no, resulta curiós.