Concerts educatius

Abans d’acabar l’any es procedirà a la signatura de l’Acord de Jubilació Parcial en el sector

dijous 24 novembre 2022 20:52 h

A la reunió de CS concertada de hui dijous 24 s’ha tractat el nou decret de concerts educatius

A la reunió ha assistit el Director General de Centres, el Subdirector de Serveis Centres concertats i la Subdirectora de Concerts educatius.

A l’article 7 del decret hem sol·licitat que es consideren els centres singulars (antics CAES) com a prioritaris per poder passar de concert provisional a definitius, evitaríem que es perpètue en el temps els concerts provisionals en estos centres els quals realitzen una llavor tan important i necessària de cohesió socioeducativa en barris i entorns difícils.

D’altra banda STEPV ha proposat la baixada de ràtio en general, en l’etapa de cicles formatius concretament i a l’article 12 que versa sobre la FP bàsica hem proposat que es baixe la ràtio a 10 alumnes i no a 15 com està en el redactat del decret. A més hem evidenciat els recursos tan escassos que van destinats a aquest alumnat que cursa la FP Bàsica, alumnat en alguns casos en risc d’exclusió social. Les dues propostes fetes pel sindicat han sigut ben rebudes pel DG de Centres i ens ha comunicat que les estudiaran.

Al torn obert s’han tractat els següents temes:

-Està previst el pagament delegat de la FP dual en el mes de desembre.

-La pujada salarial de l’1,5% de 2022 als docents de la concertada s’aplicarà en la nòmina ordinària del mes de desembre amb caràcter retroactiu de l’1 de gener.

-La Conselleria cobrirà les substitucions de les i els treballadors en excedència voluntària amb un acord previ entre l’empresa i la persona treballadora de la reserva lloc de treball.

-La Conselleria cobrirà les substitucions en pagament delegat de les i els rellevistes que hagen de contractar l’empresa en Nadal perquè es puga facilitar la jubilació parcial del treballador/a que compleix el temps de jubilació en este període no lectiu. Incidir en que aquestes dues reivindicacions van ser plantejades per STEPV ensenyament privat en les últimes reunions de CS concertada, i es congratulem que hagen donat el fruit esperat en benefici de les treballadores i treballadors dels centres concertats.

-Abans d’acabar l’any es procedirà a la pròrroga de la jubilació parcial.

-Sobre l’acord de lactància ens ha comunicat que en el moment es resolga en mesa tècnica de pública la incompatibilitat de concatenar-lo amb l’excedència per cura de fill/a, es procedirà, doncs, a redactar una addenda en el nostre sector on s’anul·le el descompte salarial que s’està aplicant actualment en l’acord de lactància. Cal recordar que aquesta és una reivindicació que va plantejar el curs passat STEPV ensenyament públic en la negociació del decret de Permisos i Llicències, reivindicació aquesta que venia reclamant el sindicat des de feia uns anys a l’administració.

-Finalment STEPV ha demanat al DG que ens envie un esborrany de l’Ordre de Pagament Delegat que està elaborant la Conselleria per poder estudiar-la amb deteniment abans d’entrar en la negociació d’una normativa tan important per al sector.