Professorat interí

La Confederació de STEs-i acorda redoblar esforços i accions per a caminar cap a la consolidació, estabilitat i millora de les condicions laborals del professorat interí

STEs-i ha decidit, entre altres mesures, sol·licitar reunió a la Ministra d’Educació i Formació Professional i als partits que formen govern, al Ministeri de la Seguretat Social i la convocatòria d’assemblees informatives.

dijous 16 gener 2020 12:04 h

Les persones responsables d’Acció Sindical dels diversos sindicats que formen la Confederació de STES s’han reunit a Madrid per a analitzar la situació del professorat interí i acordar accions per a aconseguir l’estabilitat i la consolidació del col·lectiu.

Després d’analitzar els efectes de les oposicions massives recents en tots els territoris i constatar les diferències entre territoris quant a la configuració de les borses de treball, així com de les seues condicions laborals.

També s’hi ha tractat la situació jurídica en el Tribunal de Justícia de la Unió Europea. A l’espera de la sentència, s’hi han analitzat les conclusions de l’advocada general, que es valoren positivament perquè donen suport a les tesis de STES que qüestiona el model d’oposició com a fórmula per a solucionar la “problemàtica” interina.

A continuació s’han acordat diverses accions per a continuar treballant per la consolidació i estabilitat del col·lectiu i per la millora de les seues condicions laborals. En aquest sentit, s’ha acordat:

• Sol·licitar una entrevista amb la Ministra d’Educació i Formació Professional, Isabel Celaá, per a convocar la Taula Sectorial i abordar, a més de la derogació de la LOMCE i la millora de les condicions laborals del professorat i del sistema educatiu, la modificació del RD d’ingrés a la funció pública docent i la introducció de les vies de consolidació recollides en el TREBEP, entre altres mesures.
  • Sol·licitar entrevistes amb els partits que fan costat al govern estatal, amb els mateixos temes que l’entrevista a la Ministra.
  • Convocar assemblees informatives en els territoris per a tractar aquests temes.
  • Sol·licitar una reunió amb el nou Ministeri de la Seguretat Social perquè s’equiparen les condicions de jubilació del professorat interí i funcionari de carrera a partir de 2011 (Seguretat Social) amb les del funcionariat de carrera anterior a 2011 (Classes Passives).

Totes aquestes propostes s’han traslladat a la vesprada a la reunió del Secretariat de STEs, que ha aprovat les mesures acordades al matí.