Allioli 291 - Districte únic

STEPV es posiciona contra el districte únic

STEPV rebutja el districte únic que introduirà el nou govern en el decret d’admissió de l’alumnat per al pròxim curs. Un model que únicament beneficia la patronal de la concertada i afavoreix la segregació escolar.

divendres 23 febrer 2024 09:53 h

Al desembre, el Sindicat es va oposar a l’esborrany i, al febrer, a l’ordre prèvia al decret. STEPV demana la supressió de la puntuació de «Circumstància específica» que pot afegir cada centre educatiu. Aquesta puntuació és una fórmula perquè el centre trie l’alumnat.
Una altra novetat de la normativa és una proposta per a poder botar-se la reserva inicial de places de compensació educativa en determinats centres amb l’argument de la llibertat d’elecció de centre per part de les famílies, fet que impedirà una matriculació equitativa de l’alumnat tal com marca la LOMLOE i la normativa autonòmica d’inclusió. El Sindicat proposa el repartiment d’aquest alumnat de manera equitativa.