Sistemes de protecció

STEPV aconsegueix que la Conselleria impulse accions preventives

La Inspecció de Treball ha requerit a la Conselleria d’Educació, a instàncies del Sindicat, l’adopció de mesures preventives pendents a les EOI

dilluns 08 novembre 2021 13:11 h

La Inspecció de Treball ha comunicat a l’STEPV el requeriment que ha fet a la Conselleria d’Educació en el qual l’insta a adoptar les mesures preventives següents en el termini de 4 mesos:

STEPV continuarà vigilant perquè la Conselleria d’Educació impulse la prevenció en tots els centres educatius

-Revisió de la planificació preventiva de tots els llocs de treball dels centres Escola Oficial d’Idiomes, actualitzant les mesures implantades i concretant terminis d’execució de les que no ho estiguen. Fundació i planificació de les avaluacions específiques que es troben pendents de realització en eixe moment.
-Inici dels procediments mèdics a tots els treballadors exposats a riscos per pantalles de visualització de dades o per malaltia professional.
Aquest requeriment és el reconeixement de 6 anys de lluita sindical de l’STEPV pel dret a la Vigilància de la Salut (una revisió mèdica voluntària) arran de la sol·licitud d’una professora l’any 2015. Aquest dret encara no l’ha pogut exercir malgrat un anterior requeriment de la Inspecció de Treball a la Conselleria d’Educació, el passat 20 d’octubre de 2016, instant a la Conselleria d’Educació a assegurar la correcta implantació del procediment de vigilància de la salut.
Així, després que STEPV informara del cas i tingués el suport del Comité de Seguretat i Salut de l’Ensenyament Públic No Universitari, de realitzar les peticions corresponents a l’INVASSAT i a la Conselleria i d’informar a la Inspecció de Treball que el seu requeriment de 2016 no s’havia aplicat, la Inspecció de Treball ens ha donat la raó.
En les consideracions que fa la Inspecció de Treball al requeriment actual s’indica que «a fecha de hoy 07.10.2021, no consta que se haya practicado reconocimiento médico alguno al personal de las escuelas oficiales de idiomas, en general (...) Se recuerda y advierte al Centro Directivo que la vigilancia de la Salud deviene obligatoria de la evaluación de riesgos».
STEPV continuarà vigilant perquè la Conselleria d’Educació acomplisca el requeriment de la Inspecció de Treball no només a les EOI si no a tots els centres educatius.