Condicions laborals

Reunió del grup de treball sindical sobre el concurs de trasllats

Ahir es varen reunir representants de STEPV, ANPE, CSIF, CCOO i UGT, sindicats presents en la Mesa Sectorial d’Educació, per a tractar la problemàtica del concurs de trasllats del curs que ve, donada la coincidència de la sentència del tribunal suprem (que incorpora la puntuació com a interí i com a funcionari en pràctiques en el concurs de trasllats) i la incorporació al concurs de trasllats de les persones que han superat el concurs de mèrits, que participaran amb tota la seua puntuació directament perquè seran nomenats funcionariat de carrera, sense participar amb 0 punts en el concurs de trasllats, com el professorat en pràctiques, coincidint amb les persones que van concursar amb 0 punts el curs 2021/22 i que el curs que ve podran fer valdre la seua puntuació per primera vegada.

dimecres 12 juliol 2023 12:14 h

En la delegació de CCOO va participar un representant del col·lectiu de Docents per un accés just, que va traslladar les seues propostes. Cada sindicat ha tingut l’oportunitat de posar damunt la taula les seues propostes i s’ha acordat que s’estudiaran i es concretaran en pròximes reunions.

Els sindicats han acordat obrir la possibilitat que qualsevol col·lectiu afectat aporte les seues propostes i per això es facilita, al final d’aquest comunicat, els correus electrònics de tots els sindicats. Tampoc no es descarten reunions amb altres col·lectius si així ho sol·liciten per recollir totes les propostes possibles i buscar el màxim consens perquè tot el professorat aconseguisca el destí definitiu desitjat.
També s’ha compartit el fet que les propostes han de tindre el màxim consens possible i han de tindre la viabilitat jurídica necessària perquè es puguen dur a terme.
Els cinc sindicats volen deixar clar que la situació que s’ha generat es deu a la mala gestió de l’administració, tant l’estatal com l’autonòmica, ja que, si hi ha hagut un concurs de mèrits extraordinari és perquè l’administració no ha convocat els processos selectius corresponents per evitar l’increment de la interinitat i, per tant, permetre l’abús de la temporalitat durant anys, condemnat per sentències europees. Igualment, si hi ha hagut una sentència que reconeix el temps treballat com a interí o en pràctiques en el concurs de trasllats és perquè no estava ben regulada aquesta situació per part del Ministeri d’Educació.
Podeu enviar les vostres aportacions als correus següents: