Condicions laborals

Per la negociació de les condicions laborals del professorat

El Sindicat exigeix la negociació de les plantilles docents, l’aplicació de les 23 hores lectives en Primària i l’actualització dels permisos, llicències i excedències, entre altres temes

dilluns 31 maig 2021 17:21 h

El curs escolar 2020/21 està arribant a la seua fi i molts temes previstos en el calendari de negociació de desembre encara no s’han negociat. Entre aquests, el Sindicat destaca les plantilles docents de Primària, Secundària i FP (encara s’estan aplicant les que va retallar el govern del PP) i l’actualització de la normativa de permisos, llicències i excedències, obsoletes en molts aspectes.

Aquests temes estan previstos en el calendari de negociació però encara no s’han negociat

Aquests temes estan previstos en el calendari de negociació que la Conselleria va presentar als sindicats en la Junta de Portaveus del passat mes de desembre i que encara no s’han negociat. De fet, s’haurien d’haver negociat en en mes de febrer i març.
Som conscients que la LOMLOE, publicada en gener, pot condicionar alguns aspectes de les plantilles, però des del 2013 i 2014 que s’estan aplicant unes plantilles retallades pel govern anterior, que estan condicionant l’estabilitat de les plantilles. A més, la normativa pròpia d’inclusió educativa i de plurilingüisme ja clama una actualització i millora de les plantilles docents. Igualment, tot l’increment de professorat per a fer front aquest curs s’hauria d’integrar en els centres educatius. Ara estem pendents de com es concretarà el proper aquest curs el manteniment d’aquest professorat i en quina proporció.
Igualment, la reducció horària a 23 hores lectives en Primària s’ha de negociar. STEPV va signar un acord en juliol de 2020 en el qual s’aplicaria aquesta reducció (i les 18h en la resta de cossos) el curs que ve. Però cal negociar la manera en què s’aplicarà per tal que aquesta reducció horària signifique increment de professorat i que les dues hores de reducció es convertisquen en temps per a la coordinació docent i pedagògica i no en altres tasques que no siguen aquestes.
Per a tractar aquests temes, STEPV ha sol·licitat una reunió amb el el Secretari Autonòmic d’Educació, Miguel Soler, que alhora és el president de la Mesa Sectorial i ha posat en marxa una campanya per reclamar aquestes negociacions, que s’engloba en una campanya més ampla sota el lema «Reforcem l’educació».