Condicions laborals

La Conselleria publica la baixada de ràtios per localitat sense negociar

Només han afegit dues poblacions més, Onil i Burjassot, però altres localitats havien demanat reduir la ràtio i no se’ls ha concedit

dimecres 15 maig 2024 13:53 h

La Conselleria d’Educació ha publicat l’ordre per la qual es baixa la ràtio en infantil 3 anys en diverses localitats. Aquesta ordre no s’ha negociat en Mesa Sectorial, un fet inèdit perquè sempre s’ha negociat l’esmentada ordre.

Respecte a les localitats que s’han incorporat a la baixa de ràtio, el Sindicat només ha detectat dues noves: Onil i Burjassot. Tanmateix el Sindicat té constància que altres localitats que han sol·licitat passar de 23 a 20 la ràtio i no ha sigut atesa aquesta petició, com Catarroja o Sant Vicent del Raspeig. D’aquesta manera els centres podrien mantindre les unitats que tenen, però si no baixa la ràtio a 20 possiblement perdran unitats.

STEPV va sol·licitar fa un temps per escrit negociar aquesta ordre en la Mesa Sectorial, fet que no s’ha produït i, per tant, no hem pogut presentar les corresponents esmenes al llistat.

D’altra banda, el Sindicat també ha detectat que falten localitats que ja tenien concedida la baixada de ràtios i que no apareixen en el llistat, com Banyeres, Catral i Cocentaina a Alacant, i Alfafar i Benifairó a València.

STEPV exigirà explicacions a la Conselleria d’Educació per la manca de negociació i parlarà amb les localitats afectades per tal d’exigir la incorporació d’aquestes en el llistat. El Sindicat mostra la seua profunda preocupació pel deteriorament de la negociació col·lectiva en aspectes que afecten les condicions laborals del professorat i que no passen per la corresponent negociació, com és aquesta ordre o altres normatives com la prohibició de l’ús dels mòbils en els centres educatius o les habilitacions del cos de mestres per al professorat interí, entre d’altres.

Enllacem ací l’ordre