Allioli 291 - Districte únic

Jornades d’oportunitats per a l’alumnat valencià

L’ESFMB es compromet a desenvolupar la cooperació i promoure les oportunitats que Europa ofereix a les persones aturades, especialment a les i els joves.

divendres 23 febrer 2024 10:33 h

Jessica Corasaniti
Voluntària CES - ESFMB

Elabora, coordina i gestiona, en col·laboració amb els IES del País Valencià, projectes de mobilitat d’alumnat per a les pràctiques laborals i de voluntariat en diferents països d’Europa.

L’ESFMB ha organitzat per als mesos d’abril i maig unes jornades formatives. L’activitat s’ha oferit als 56 centres integrants dels consorcis d’enguany de l’escola sindical i de l’STEPV. Ja s’hi han inscrit 19 centres de tot el territori valencià. Aquestes jornades de formació tenen com a objectiu principal promoure les oportunitats de l’alumnat valencià a escala europea.

En concret, s’oferirà tota la informació sobre aquests programes d’àmbit europeu:

• Voluntariat CES
  • Projectes Erasmus+
  • Projectes solidaris
  • Projectes d’ajuda humanitària
  • Cursos de formació internacionals
  • Ofertes d’ocupació i pràctiques
  • VET

En les xarrades s’aclariran dubtes, com ara: què són; què inclouen; com són gestionats; com participar-hi; quins en són els requisits; quines oportunitats promouen i on trobar aquestes informacions.

A més a més, enguany, amb motiu de les eleccions europees que tindran lloc al juny de 2024, l’ESFMB també serà responsable de promoure i sensibilitzar les i els joves sobre la importància d’exercir el seu dret al vot. Es donarà una explicació general sobre les eleccions europees, intentant transmetre i fer entendre a aquest alumnat que votarà per primera vegada, per què és tan important la seua participació en un procés democràtic. És necessari deixar clar que l’elecció de les i els representants a nivell europeu, afectarà la futura planificació d’aquests projectes i oportunitats de què ara mateix gaudim.

Si vols participar-hi, pots contactar amb nosaltres a través de la següent adreça de correu electrònic: info@esfmb.org