Condicions laborals

Insuficient el compromís de l’administració en la recuperació de les condicions laborals

La Junta de Portaveus tracta el calendari de negociació del curs 2017/18. El Sindicat manté la proposta de mobilitzacions.

Un moment de la reunió de la Junta de Portaveus

dijous 23 novembre 2017 17:20 h

Aquest matí ha tingut lloc la Junta de Portaveus per a tractar el calendari de negociació del curs 2017/18. A la reunió ha assistit el Secretari Autonòmic d’Educació i els diferents directors i directores generals. La Conselleria ha presentat les propostes que adjuntem.

STEPV ha proposat una sèrie de temes per a negociar durant el que queda de legislatura, que es relacionen en el document adjunt, i ha remarcat la urgència de negociar aquest curs les condicions laborals del professorat. Aquests temes estan continguts en la campanya “Ja toca!” de recuperació de les condicions laborals, per tal de revertir les retallades aplicades pel govern anterior i que es resumeixen en: recuperació del poder adquisitiu, millora de les plantilles, reducció de l’horari lectiu, reducció horària per a major de 55 anys, reducció encara més de les ràtios alumnat/docent, eliminació dels descomptes per malaltia, negociació de les infraestructures, actualització dels permisos, llicències i excedències i aplicació de la normativa de salut laboral.

La Conselleria ha explicat que aquest curs es negociaran les plantilles d’infantil i primària (secundària i FP de moment no); s’informarà de la situació de les ràtios per etapes educatives; també s’informarà del desenvolupament del pla Edificant, de construcció i rehabilitació de centres educatius; s’abordarà la normativa de permisos, llicències i excedències i s’intentarà veure de quina manera es pot regular els aspectes que són normativa bàsica perquè depenen del govern espanyol (reducció d’hores lectives i eliminació dels descomptes per baixa). Quant a la recuperació de les retribucions caldrà veure què s’acorda en l’àmbit de la Mesa General de la Funció Pública, tenint en compte la situació delicada dels pressupostos, ja que s’hi ha fet un esforç molt gran de recuperació de professorat aquests darrers anys.

El Sindicat esperava més compromisos per part de l’administració per a millorar realment les condicions laborals del professorat, que han estat en un segon pla aquests anys del govern del Botànic. El Sindicat considera que s’han de millorar aquestes condicions laborals per a l’inici del curs que ve, ja que la càrrega de feina, lectiva i burocràtica, és molt gran ara mateix en els centres educatius.

Però a més de les condicions laborals del professorat, el Sindicat ha proposat la negociació d’altres temes abans que acabe la legislatura, entre d’altres, la negociació de la llei de plurilingüisme, el pacte d’estabilitat del professorat interí, l’actualització i millora de la normativa que afecta totes les etapes educatives, el futur dels ensenyaments artístics superiors, mapa escolar de la FP, calendari escolar, etc. La llista completa la podeu consultar en el document adjunt.

Sobre aquests temes, la Conselleria sí que s’ha compromés a negociar en pròximes reunions i grups de treball, excepte la modificació dels criteris del calendari escolar, que no tenen previst abordar en aquesta legislatura.
Quant a les propostes de la Conselleria, el Sindicat està d’acord en la negociació d’aquests temes, alguns que porta temps reivindicant STEPV, com el decret d’atenció inclusiva, entre d’altres. El Sindicat ha trobat a faltar alguna referència a la Llei Integral Valenciana d’Educació (LIVE). Segons Conselleria, s’està treballant però l’entrada de la llei de plurilingüisme a les Corts ha retardat els treballs en la LIVE, fet que no significa que s’aborde en algun moment del curs.

En definitiva, tot i que algunes propostes del Sindicat es negociaran aquest curs, STEPV considera insuficient el compromís de l’administració en la negociació de la recuperació de les condicions laborals del professorat. Malgrat això, el sindicat continuarà insistint perquè s’aborden plenament aquests temes durant el present curs.

Per tant, i mentre no hi haja un compromís més ferm en la negociació dels temes proposat, especialment pel que fa a les condicions laborals del professorat, STEPV manté les mobilitzacions acordades en el Consell Nacional del passat 11 de novembre.

Propostes de la Conselleria d’Educació

Propostes de STEPV

Altres informacions interessants de la Junta de Portaveus
Sexennis, filosofia, catalogació de centres, càtedres 2009
En el torn obert de paraules s’han plantejat diverses qüestions que resumim a continuació:

• Sexennis interins: finalment l’abonament dels sexennis no serà en novembre sinó en desembre. La raó és que estan acabant de preparar tot el procediment perquè s’abonen els sexennis, però no dóna temps perquè entre en la nòmina de novembre. També han aclarit que les persones aturades actualment que hagen treballat en 2017 també el podran cobrar. La resta de persones aturades abans de gener de 2017 no podran accedir als sexennis, malgrat les propostes de STEPV, que ja ho va demanar durant la negociació del decret.
  • Currículum i filosofia: en desembre es negociarà el decret de currículum. La conselleria ha avançat que Filosofia serà obligatòria en 2n de batxillerat.
  • Resolució de catalogació de centres: dilluns es publicarà una ordre de criteris i posteriorment l’ordre de catalogació. Per tant, els equips directius dels centres afectats (fonamentalment FPA), cobraran d’acord amb la nova catalogació amb efectes retroactius des de setembre de 2016.
  • Càtedres 2009: en passades reunions la Conselleria ens va informar que el Ministeri tenia paralitzada la publicació de les llistes amb els nomenaments acordats en Mesa Sectorial de la Conselleria. Avui han informat que el tema s’ha desbloquejat i que sembla que es publicarà prompte al BOE.