Allioli 293 - Clam per l’escola pública

El voluntariat difon els diferents programes europeus destinats a la joventut

Jornades dels programes Erasmus +

dimecres 05 juny 2024 13:25 h

Emilie Cere Pujol
Voluntària ESFMB

El nostre voluntariat s’ha desplaçat al llarg i ample del País Valencià per a visitar diferents centres d’educació secundària dels consorcis de l’ESFMB i de l’STEPV, amb l’objectiu de visibilitzar els diferents programes europeus.

La major part de la gent jove no coneix les oportunitats que la Unió Europea proposa per a desenvolupar les competències professionals però també per a viure experiències inoblidables en l’estranger. Per això, el voluntariat de l’ESFMB ha impartit tot un seguit de xarrades per a proporcionar informacions concretes sobre el voluntariat CES (Cos Europeu de Solidaritat), els projectes d’ajuda humanitària, solidaris i Erasmus +, els cursos de formació internacionals, les ofertes d’ocupació i pràctiques i les mobilitats VET (Educació i Formació Professional).

Les xarrades es van desenvolupar de manera interactiva amb la demostració dels portals de joventut en internet. Les persones participants van poder expressar els seus objectius i veure les oportunitats que s’ajustaven a les seues aspiracions.

Així mateix, el nostre voluntariat va compartir les seues experiències personals sobre diferents programes de la Unió Europea, atés que han participat en altres programes d’àmbit europeu.

L’alumnat i el professorat va demostrar interés i curiositat respecte a les diferents oportunitats que proposa la Unió Europea i de la seua adaptabilitat a la diversitat d’aspiracions de la nostra joventut.

Per tant, considerem que les ponències han sigut un èxit, destacant la bona acollida d’aquestes jornades en tots els centres educatius on s’han realitzat.