Núm. 289

El Llegat de les dones

Escola Sindical de Formació Melchor Botella. Article d’Alessia De Iulis.

divendres 14 juliol 2023 12:09 h

Del 10 al 12 de maig es va celebrar a Glasgow l’última reunió de coordinació internacional i l’acte final del projecte Erasmus+ Women’s Legacy, Our Cultural Heritage for Equity. A més, la Universitat de Glasgow va donar la benvinguda a les entitats sòcies del projecte a Escòcia amb una recepció cívica a l’ajuntament de Glasgow i al festival de cinema de Glasgow, enriquint els moments finals del projecte amb importants experiències culturals i locals.

El Llegat de les Dones, pretén donar visibilitat a totes les històries, al treball i al perfil d’aquelles dones, artistes, escriptores, músiques i científiques que molt sovint han quedat amagades, malgrat els seus grans èxits professionals i personals, que han enriquit la cultura a tot el món.

Aquesta va ser la raó principal per la qual totes les entitats educatives europees que formen part d’aquest projecte van decidir crear recursos digitals, accessibles i gratuïts, per a ajudar tot el professorat a treballar en l’aula, de manera adequada, per l’equitat. Cal oferir exemples inspiradors que puguen representar de manera justa i equitativa les grans ments femenines de la història, en diferents camps de treball.

Visitant la pàgina web del projecte, ja és possible accedir als recursos didàctics elaborats perquè el professorat els puga treballar en l’aula.

Catàleg d’art, literatura i música
Curs en línia: Les dones que ens falten en STEM: científiques i tecnòlogues per a l’aula.