Condicions laborals

Campanya sobre incidències en els desdoblaments d’FP

STEPV posa a disposició del professorat i dels centres un formulari per recollir qualsevol incidència en els desdoblaments d’FP per al curs 2020/21

dimarts 07 juliol 2020 09:29 h

Els desdoblaments del professorat en Formació Professional es poden justificar per molts motius: pedagògics, per millorar l’atenció a la diversitat, per seguretat, per disponibilitat d’espais i/o equipaments, per la complexitat tècnica o per haver de treballar amb alumnat vulnerable. A les dificultats pressupostàries -juntament amb les limitacions de la normativa i el seu desenvolupament- ara s’afegeix el repte d’adaptar la docència a la crisi sanitària provocada per la COVID-19. En aquest sentit, STEPV ha començat a rebre un nombre important de consultes i de reclamacions al voltant dels desdoblaments en FP per al curs proper.

STEPV reivindica l’ampliació dels desdoblaments en FP

La relació oficial dels mòduls susceptibles de desdoblament en Formació Professional de Conselleria d’Educació és millorable i no s’ha actualitzat després de les retallades dels governs del PP(*). En aquests moments, quan es planifiquen les plantilles dels centres, afloren les primeres incidències en la concessió de les hores que legalment corresponen per als desdoblaments. Els cursos d’FP amb matrícula tardana o ajustada són els més castigats en aquest sentit.
És per això que STEPV reivindica l’ampliació dels desdoblaments en FP i ha posat en marxa una campanya d’arreplegada de reclamacions. El Sindicat proposa recopilar les incidències amb la col·laboració del professorat i dels centres amb aquest FORMULARI ONLINE que permetrà sistematitzar l’arreplegada, el procés i l’anàlisi de la informació de manera eficient. Les reclamacions han de dirigir-se a la Direcció General de Formació Professional, amb còpia al Sindicat per poder fer-ne el seguiment. Tots els detalls els teniu en l’enllaç anterior.
Amb les dades arreplegades STEPV realitzarà un informe que traslladarà a Conselleria, del qual enviarà còpia a tot el professorat que hi col·labore. L’informe servirà per donar forma a les reclamacions oportunes, així com per reforçar la pressió sindical.
Entre totes i tots, aconseguirem una FP pública digna i de qualitat.

(*) STEPV continua amb la campanya per l’ampliació dels desdoblaments en FP articulada amb una proposta de reclamacions arrelades al currículum raonades amb un informe, que han de dirigir-se a la Direcció General de Formació Professional. Podràs accedir a ella també a través del formulari.

Accedeix ací al formulari online