Internacional

‘Desenvolupament de cultura investigativa a l’aula’, seminari celebrat al Perú

STEPV participa en el Seminari Internacional a Lima i Sigfredo Chiroque, president de l’Institut de Pedagogia Popular del Perú ens envia la seua col·laboració: “Los pobres también tienen derecho a la alfabetización”.

Imatge Seminari Internacional 2012

dimecres 01 agost 2012 14:16 h

El Seminari Internacional està organitzat per l’Institut de Pedagogia Popular del Perú. L’event tindrà lloc a l’Auditori “Horacio Zevallos Gámez” de la Derrama Magisterial de la ciutat de Lima els dies 6, 7 i 8 d’agost. El Sindicat manté amb l’IPP relacions, des de fa temps, per treballar i col·laborar conjuntament en diversos àmbits socials i educatius.
La nostra participació es farà a través d’una ajuda econòmica dels nostre Fons de Solidaritat i de la presentació de dues comunicacions en el Seminari. La primera sobre “Mirar el món des de la classe de Ciències Socials” d’Àngels Martínez Bonafé, STEPV i MRPs. La segona sobre “Privatizació de l’educació, les estratègies neoliberals d’ajust i l’afebliment de l’estat del benestar” de Mª Angeles Llorente, STEPV i directora de l’Escola Sindical Melchor Botella, i Biel Caldentey, secretari general del STEI – Intersindical de les Illes Balears.
Per a l’IPP, l’objectiu del Seminari Internacional és brindar a les persones participants, professorat del Perú, eines teòriques i pràctiques per desenvolupar cultura investigativa en la seva pròpia pràctica docent i en la promoció de capacitats investigadores amb els estudiants.
A continuació reproduïm un escrit de Sigfredo Chiroque, president de l’Institut de Pedagogia Popular del Perú, sobre el Seminari.

LOS POBRES TAMBIÉN TIENEN DERECHO A LA ALFABETIZACIÓN CIENTÍFICA
Es posible afirmar que la capacidad de comprender racionalmente la complejidad de la realidad social es la base de una conducta socialmente responsable. De igual manera, es posible señalar que la recuperación del Saber de nuestros Pueblos –en su propia racionalidad- permite una buena relación con la Naturaleza. Por ello, importa sentar las bases para promover “cultura investigativa” en los Niños y Niñas, desde la Educación Inicial o parvularia.
Esta urgencia es mayor, cuando hablamos de Estudiantes de los Sectores Populares, donde existe un real analfabetismo científico. Desde este proceso formativo en capacidades investigativas, se podrán formar ciudadanos y ciudadanas que asuman la Ciencia, Tecnología e Innovación (CTI), como contenido, medio y contexto del Desarrollo Personal, Social y con la Naturaleza. Algunos de ellos o ellas, podrán posteriormente asumir profesionalmente la CTI.
Dentro de este marco, el peruano Instituto de Pedagogía Popular (IPP) ha organizado el Seminario Internacional “Desarrollo de Cultura Investigativa en el Aula” (Lima, Perú, 6-7-8 de agosto). Se busca llegar a no menos de 300 docentes que laboran en sectores populares –en diversos lugares del país andino- con ponencias teóricas y testimonios prácticos del trabajo investigativo con Niños y Niñas de Educación Básica. El evento cuenta con el aval académico de una universidad peruana y el reconocimiento del mismo Ministerio de Educación del Perú. STES – Intersindical, STEPV y STEI - de Islas Baleares ha contribuido con recursos, para que los docentes puedan participar en este Seminario Internacional, con costos simbólicos. Especialistas de Perú,  Argentina, Colombia y España tendrán a cargo las exposiciones.
Importa destacar que el evento se ha organizado con una orientación liberadora. Se pretende poner el desarrollo de la CTI con enfoque de educación popular. Por ejemplo, el Seminario va iniciar el debate sobre el diálogo intercultural sobre procesos de producción de saberes en el mundo occidental y en el mundo andino-amazónico. Por ello, se postula una práctica investigativa con enfoque intercultural.
El Instituto de Pedagogía Popular (IPP) agradece a los maestros que constituyen el STE por apoyo solidario. De esta manera, en el Norte y en Sur, se van desarrollando organización de sujetos de cambio y propuestas de cambio, en el campo educativo y del conjunto social.

Per més informació sobre l’IPP http://www.ipp-peru.com/


Comentaris

Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.

Comenta

Has d'estar registrat per a deixar comentaris.


  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR