Meses de negociació

El Sindicat recorda a la ministra les urgències de l’Educació Pública

Hui s’ha celebrat la primera mesa de negociació en l’àmbit del Ministeri d’Educació i Formació Professional, amb l’assistència de la ministra Isabel Celaá, acompanyada pel secretari d’Estat Alejandro Tiana i el subsecretari Fernando Gurrea. D’entrada, el Sindicat reconeix el nou tarannà de diàleg expressat per la ministra.

dijous 26 juliol 2018 15:47 h

STEs-i havia sol·licitat la reunió amb urgència per poder conéixer de primera mà els plans del nou Ministeri i el calendari d’actuacions. La ministra ha explicat les propostes que va oferir en dies anteriors als grups polítics al Congrés dels Diputats, que espera desenvolupar durant els dos anys de la present legislatura.

El primer dels objectius exposats es refereix al nou impuls que se li vol donar a la Formació Professional, adaptant-la als nous estàndards europeus. STEs-i ha recordat que aquests ensenyaments no poden quedar només a benefici dels interessos de les empreses i han de garantir l’educació integral de les persones.

Sobre la derogació de la LOMQE, el Ministeri pretén liquidar el més aviat possible els apartats que més han deteriorat la qualitat i l’equitat de l’ensenyament, podent-se aplicar els primers canvis per al curs 2019/20, deixant per a més endavant la reforma de la LOE aprofitant els treballs del fracassat Pacte Educatiu. El Sindicat ha manifestat que hi ha un compromís de la majoria dels grups parlamentaris en derogar-la quan el PP perdera la majoria al Congrés, sense oblidar que cal un pacte social -a banda del polític- per aconseguir aquests fins. En relació al compromís de la ministra en aconseguir que el sistema públic siga l’eix vertebrador de l’ensenyament i repensar l’equilibri pública / privada, el Sindicat estarà atent a la concreció de les propostes.

Així mateix, STEs-i ha expressat la urgència per derogar el RDL 14/2012, de mesures urgents per a la racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu. El Ministeri ha presentat un esborrany d’avantprojecte de Llei per a la Millora de les condicions per a l’exercici de la docència i l’Ensenyament en l’àmbit de l’educació no universitària, que revertirà els efectes de la normativa vigent a principis del proper curs.

Finalment, STEs-i ha reclamat la necessitat de replantejar el procés d’estabilització del personal docent derivat de l’Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública. Per al Sindicat, molt crític amb aquest acord, cal consolidar l’ocupació del professorat interí a través d’un accés diferenciat que siga respectuós amb els drets laborals del col·lectiu afectat.