Dignitat del professorat

CCOO impedeix la celebració del plenari de la Junta de Personal de València

UGT tampoc ha enviat cap delegat al plenari

dilluns 05 maig 2014 18:49 h

Aquesta vesprada estava prevista la celebració del plenari de la Junta de Personal Docent no universitària. Per a poder celebrar la reunió cal un quòrum de 37 delegats i delegades dels 73 que en formen part (la meitat més un). Doncs bé, a les 17h, hora de la segona convocatòria de la reunió faltaven diversos delegats perquè hi haguera quòrum, que estaven a uns minuts d’arribar, segons ha informat el president de la Junta al plenari.

Des que es van fer les primeres eleccions sindicals, en 1987, aquest fet no havia passat mai en la Junta de Personal

A les 17:07 minuts ja hi havia el quòrum més que suficient per procedir a la reunió, amb 26 delegats i delegades de STEPV, 4 d’ANPE, 1 de CSIF i 9 de CCOO. UGT no ha enviat cap delegat al plenari.
En el moment que el president ha anunciat que ja hi havia quòrum per iniciar el plenari, tots els delegats de CCOO, excepte dos, han abandonat, sorprenentment, la sala argumentant que el quòrum no estava complet a les 17h en punt, hora de la segona convocatòria.
Des que es van fer les primeres eleccions sindicals, en 1987, aquest fet no havia passat mai en una reunió de la Junta de Personal i és incomprensible l’actitud d’aquests delegats i delegades de CCOO, que fins i tot havien presentat resolucions per a discutir en el plenari que, finalment, no s’ha pogut celebrar per la seua actitud.
STEPV denuncia aquesta actitud de CCOO que ha boicotejat la celebració del plenari de la Junta de Personal, òrgan de representació del professorat a la província de València sorgit en les eleccions sindicals de 2010.
Aquesta situació és insòlita i ha impedit la discussió i aprovació de resolucions a favor de la lluita del Ciutat de Cremona d’Alaquàs, contra el districte únic, o contra l’arranjament escolar. Es dóna la circumstància que 5 de les 8 resolucions presentades eren de CCOO, que tenien assegurada la votació favorable dels 26 delegats de STEPV.
Esperem que no torne a passar una situació com aquesta i que l’òrgan de representació del professorat puga reunir-se amb tranquil·litat i continuar treballant en defensa dels interessos del professorat.