Sistemes de protecció

STEPV dona suport als agredits en els instituts de Vilallonga i Alberic

El Sindicat s’ha personat en els dos centres per interessar-se per les persones agredides, traslladar el suport i oferir l’assessorament que necessiten

Concentració a l'IES de Vilallonga a les 14h d'avui

dimarts 23 gener 2024 16:25 h

Aquesta setmana hem hagut de lamentar dues agressions en dos instituts valencians. En l’institut de Vilallonga (La Safor) un professor ha estat agredit per un alumne i en l’institut d’Alberic (La Ribera) un alumne ha agredit un altre amb un ganivet.

Les persones representants del sindicat en les dues comarques s’han personat en els dos instituts per interessar-se per les persones agredides i traslladar la solidaritat i el suport del sindicat això com l’assessorament sindical si fora necessari.

A l’institut de Vilallonga s’ha celebrat una concentració a les 14h d’avui de suport al docent agredit i de rebuig a les agressions, a la qual també ha assistit la permanent sindical de la comarca.

Precisament, STEPV havia demanat a la Conselleria en la darrera Mesa Sectorial de la setmana passada la publicació del protocol d’agressions al professorat, negociat el mes de juny passat però encara no publicat i que s’informara els sindicats del nombre d’agressions del darrer any i les mesures empreses per al Conselleria per tal de donar suport al professorat agredit.

Com que la resposta de la Direcció General de Personal va ser que el Sindicat s’adreçara a la Direcció General d’Inclusió Educativa, STEPV ha demanat una reunió urgent a la Directora General d’Inclusió. En la reunió que STEPV va mantindre amb el Conseller d’Educació i el Secretari Autonòmic d’Educació el passat 24 de novembre també es va traslladar aquesta petició i, fins i tot, es va enviar per mail al Secretari Autonòmic d’Educació. A hores d’ara no tenim encara resposta.

D’altra banda, STEPV ha posat en marxa fa uns mesos una campanya per conscienciar la comunitat educativa sobre les agressions en els centres educatius que, lamentablement han anat en augment, especialment després de la pandèmia.

La situació requereix d’un pla de xoc de la Conselleria d’Educació que passa per la publicació del protocol d’agressions al professorat esmentat, la defensa jurídica immediata al professorat afectat i altres mesures d’atenció a l’alumnat que presente comportaments disruptius per evitar aquests episodis de violència als centres educatius. El Sindicat valora positivament que s’estiga treballant en un pla de salut mental, que també té un vessant educatiu, però es desconeix a hores d’ara el contingut i els detalls d’aquest pla i com afectarà educació, ja que en cap moment s’ha informat els sindicats o els comitès de salut laboral sobre aquest pla.