Condicions laborals

STEPV tornarà a demanar l’ampliació de les vacants al concurs de trasllats, presentarà una resolució a les tres juntes de personal i critica la manipulació interessada

El Sindicat denuncia una campanya interessada contra STEPV i ANPE en un tema en què hi ha unitat sindical

dijous 02 febrer 2023 13:38 h

Després de la polèmica interessada per part d’alguns sindicats pel posicionament de STEPV i ANPE respecte a una resolució presentada per CCOO sobre les vacants del concurs de trasllats, STEPV presentarà una resolució a les juntes de personal docent d’Alacant, Castelló I València demanant més vacants al concurs de trasllats d’enguany, en la mateixa línia que el Sindicat ha defensat des de la primera Mesa Sectorial de negociació sobre el concurs el 27 de setembre de 2022 i en la reunió del 16 de gener.

La resolució presentada i la que no va poder ser
En la Junta de Personal de València, celebrada el passat 30 de gener de 2023, STEPV es va oposar a la redacció d’una resolució de CCOO perquè barrejava conceptes que contribueixen a desinformar i enfrontar col·lectius.
La resolució demanava que les 9.150 places oferides al procés d’estabilització s’oferisquen primer en el concurs de trasllats. En una reunió amb la Conselleria d’Educació el 16 de gener es van tractar, precisament, els criteris pels quals s’oferien les vacants en el concurs d’enguany. En eixa reunió cap sindicat va qüestionar els criteris i pràcticament tots els sindicats vam demanar que s’oferiren més places, especialment STEPV i ANPE, que van ser els sindicats que més aportacions van fer en la reunió. Gràcies a eixes aportacions de STEPV i ANPE, la Conselleria va afegir un centenar de places més en la proposta inicial.
En la Junta de Personal Docent de València, STEPV va fer una proposta d’esmena del redactat, tot mantenint la petició d’ampliar les places per al concurs de trasllats, on tots els sindicats estem d’acord. ANPE va fer una intervenció similar a la de STEPV, en el sentit que s’estaven barrejant conceptes. Precisament els dos sindicats que més van defensar l’ampliació de les vacants en el concurs en la reunió amb la Conselleria del dia 16 de gener van manifestar la seua disconformitat al redactat de la resolució. Curiosament, i de forma inèdita, CCOO no va intervindre, ni per a defensar el redactat de la resolució ni per a acceptar o no l’esmena proposada. UGT va intervindre per a defensar el redactat de la resolució. Cal destacar, a més, que CCOO només va presentar eixa resolució, de les 15 que es van presentar en total.
A partir d’ací, CCOO i UGT estan llançant una campanya de descrèdit cap a STEPV i ANPE. Aquest fet és bastant inèdit, ja que constantment s’accepten o es rebutgen propostes de resolució i no se sol fer campanya per això, ja que els sindicats argumentem el vot a favor o en contra o l’abstenció. A més, amaguen intencionadament els arguments esgrimits pels dos sindicats per no donar suport a la resolució.
És lamentable aquesta situació, perquè tots els sindicats de la junta de personal i de la mesa sectorial estem d’acord en què s’han d’oferir més places en el concurs de trasllats.

Què s’amaga realment darrere de la resolució de CCOO?
Clar i ras: s’amaga l’oposició al procés d’estabilització i, en concret, al concurs de mèrits.
En juliol de 2017 la Conselleria anunciar que convocava 13.000 places a les oposicions. En aquell moment no hi va haver cap resolució, concentració, ni acció de cap tipus exigint que eixes 13.000 places s’oferiren abans al concurs de trasllats. De fet, tot i que la Conselleria va anar oferir moltes places cada curs al concurs de trasllats, hi va haver professorat en pràctiques que no va obtindre destí definitiu en el mateix curs de l’oposició, perquè l’oferta del concurs no era suficient per absorbir totes les places de les oposicions. Aquest personal ha anat aconseguint destinacions definitives en els successius concursos i actualment queden poc més d’una vintena de provisionals.
Per què ara sí que hi ha moviment per part d’algun sindicat per a exigir que totes eixes places s’oferisquen en aquest concurs? Precisament perquè enguany hi ha el concurs de mèrits i les oposicions “light” del procés d’estabilització.

Per què intenten posar discòrdia en un tema en què hi ha unitat sindical?
Aquesta és la pregunta que ens fem, precisament.

STEPV denúncia les manipulacions i defensa -i defensarà- els drets de tot el professorat i no jugarà a enfrontar col·lectius perquè de la divisió entre treballadores i treballadors només naix la incapacitat per a avançar en les reivindicacions laborals.