Condicions laborals

STEPV qualifica d’abusius i inèdits els serveis mínims de la vaga d’EOI

L’administració imposa uns serveis mínims d’un 30% del professorat, fet mai vist en educació

dimarts 05 setembre 2017 16:34 h

Aquest matí la Conselleria de Treball ha fet arribar a STEPV la resolució sobre serveis mínims que la Conselleria d’Educació ha imposat, sense ni tan sols escoltar la proposta del Sindicat (una persona de l’equip directiu per centre), per a la vaga que tindrà lloc demà, 6 de setembre, en les escoles oficials d’idiomes.

STEPV lamenta l’actitud de la Conselleria d’Educació que no ha fet cap gest per a buscar una solució al conflicte

STEPV va registrar la vaga el dia 25 d’agost i fins aquest matí l’administració no s’ha posat en contacte amb el Sindicat per a tractar els serveis mínims. La Conselleria de Treball ha enviat un mail al sindicat a les 10h, sol•licitant la proposta de serveis mínims per part de STEPV. El sindicat ha telefonat a les 12h per a traslladar-los la proposta però no han volgut escoltar-la perquè ja la tenien redactada.
Els serveis mínims seran d’un 30% del professorat en cada centre educatiu per a garantir la realització de les proves de certificació que tindran lloc demà. És la primera vegada en la història recent que s’imposen uns serveis mínims tan abusius, que lesionen el dret a vaga del professorat.
És, per tant, una situació inèdita que STEPV recorrerà als tribunals per abusiva i lesiva al dret a vaga.
D’altra banda, el sindicat lamenta l’actitud de la Conselleria d’Educació que no ha fet cap gest per a buscar una solució al conflicte. Només amb la convocatòria de la Mesa Sectorial per a iniciar un procés de negociació sobre les instruccions d’inici de curs que han motivat la convocatòria de la vaga, STEPV l’hauria desconvocat.
Aquest és un dels motius pels quals STEPV no acudirà a l’acte de presentació de l’inici de curs 2017/18 que ha convocat el conseller d’educació el pròxim dijous 7 de setembre.

Enllacem ací la resolució de serveis mínims