Condicions laborals

STEPV exigeix una Mesa Sectorial per abordar el calendari de les PUC en les EOI

La DGPLGM anuncia al lloc web EOI GVA que les dates de la convocatòria extraordinària de les Proves de Certificació es faran publiques entre el 28 i el 30 d’octubre, és a dir avui o demà. STEPV va demanar formalment la convocatòria d’una mesa sectorial per tractar aquest tema i d’altres. Aquesta demanda de mesa es va produir el dia 5 d’octubre i va ser reiterada per la via del SRI (Servei de Relacions Institucionals), a data d’avui el Sindicat encara no ha rebut resposta per part de la Direcció General de Política Lingüística que està ignorant completament la representació sindical.

dijous 29 octubre 2020 13:00 h

El Sindicat considera del tot injustificable i intolerable aquesta actitud i reitera la necessitat de negociar amb els representats dels treballadors i treballadores el context i condicionants per poder o no realitzar aquesta convocatòria extraordinària amb el curs en marxa.

Conselleria està vulnerant l’obligatorietat de negociar amb els sindicats aspectes sobre les condicions laborals del professorat

Sembla que la Conselleria no és ni remotament conscient de la sobrecàrrega de treball que està assumint el professorat de les Escoles Oficials d’Idiomes en aquesta situació de pandèmia, sense haver pogut preparar el curs, desbordats organitzativament amb els desdoblaments i les múltiples casuístiques i problemàtiques que comporta ensenyar en temps de pandèmia. A penes finalitzada la convocatòria PUC ordinària, traslladada a setembre, i sense que el professorat hagi pogut digerir-la, amb l’inici de curs més complex en dècades, ara Conselleria està plantejant un full de ruta que pretén tirar endavant una inviable convocatòria PUC en plena situació de pandèmia i amb un recent decretat estat d’alarma.
El Sindicat ja es va oposar a la convocatòria feta al setembre i ara continua oposant-se a aquest suposat calendari previst per Conselleria sense haver analitzat en mesa sectorial la seua viabilitat i la recerca d’alternatives. Una convocatòria extraordinària PUC durant període lectiu en una situació de normalitat ja es prou inviable però si a aquesta situació li sumem la pandèmia i la preocupant situació actual la suma total és tradueix simplement en una irresponsabilitat per part de Conselleria el plantejament de mantenir el seu full de ruta ignorant la realitat i sense ni tan sols contrastar-ho amb els sindicats. Si a tot el context afegim, a més, que una gran part del professorat de les Escoles es veu afectada per aquest hipotètic nou calendari d’oposicions el resultat ja sobrepassaria tots els límits de la cordura.
Per tot això , STEPV exigeix tractar en mesa sectorial aquesta convocatòria extraordinària, que la DGPLGM faça arribar als Sindicats els esborranys de calendari i escenaris a partir dels quals està treballant i que fins que aquesta Mesa Sectorial no es realitze no es publique cap Calendari, ja que s’estaria vulnerant l’obligatorietat de negociar amb els sindicats qualsevol aspecte que afecte les condicions laborals del professorat, com és el cas.