Condicions laborals

Se signa el preacord sobre la distribució del 0,3% de la massa salarial

Aquest matí s’ha dut a terme la signatura del preacord en la Mesa Sectorial del repartiment definitiu del 0,3% de la massa salarial

dilluns 14 desembre 2020 16:42 h

El preacord signat per STEPV, CCOO, CSIF i UGT (que enllacem al final) es traslladarà al Consell perquè es ratifique i s’aplique per a compensar les discriminacions salarials dels col·lectius afectats. Recordem que es destinarà el 0,3% addicional de la massa salarial del professorat, corresponent als pressupostos de 2020 (4.888.000€), a tres conceptes: a l’abonament dels triennis i sexennis del funcionariat en pràctiques durant el curs 2019/20; a combatre la bretxa salarial entre homes i dones (on ja es va destinar part del 0,2% del fons addicional l’any 2019 que compensarà en un 18% la pèrdua de poder adquisitiu de les dones que es redueixen la jornada o s’acullen a una excedència no retribuïda per tindre cura dels fills i filles i que representen el 90% del professorat que s’acull a aquestes possibilitats) de manera que s’incrementarà al 25% la compensació de la pèrdua de poder adquisitiu d’aquest col·lectiu; i, finalment, a la contractació de personal per gestionar les borses de treball, que fa dos anys que no s’obrir borses extraordinàries, de manera que milers de persones no han pogut accedir a la docència encara, i només pot entrar per difícil cobertura o per oposició.

La Conselleria ha atés les propostes del sindicat per a solucionar les discriminacions salarials

STEPV s’oposa a aquesta fórmula de compensació de desigualtats, perquè es destina una part, quasi sempre insuficient, per a combatre aquestes discriminacions salarials. El Sindicat considera que si hi ha voluntat per solucionar resoldre aquestes discriminacions el que caldria és implementar els canvis legislatius necessaris i la dotació pressupostària necessària per acabar d’arrel amb aquestes discriminacions i no destinar una part de la nostra massa salarial , que hauria d’estar en les butxaques de tot el funcionariat, a solucionar-ho.
Així i tot, malgrat que ens oposem al marc en què estem obligats per llei a negociar, STEPV no pot deixar de fer propostes per intentar eliminar les discriminacions salarials de determinats col·lectius educatius. La Conselleria ha atés les propostes del sindicat per a solucionar aquestes discriminacions salarials i és per això que STEPV ha signat aquest preacord, ja que millora les condicions laborals dels col·lectius afectats.

Podeu consultar ací el Preacord signat