Condicions laborals

Professorat interí i el PAS d’universitats cobraran sexennis i carrera professional, respectivament

El projecte de Pressupostos 2017, fet públic avui, permet l’abonament d’aquests conceptes, vetats fins ara

Professorat interí concentrat ahir a Alacant reivindicant l'abonament de les nòmines de setembre i dels sexennis

divendres 28 octubre 2016 19:05 h

La Conselleria d’Hisenda ha fet públic avui el projecte de pressupostos per a 2017. En l’articulat de la llei apareixen dues disposicions addicionals que permeten l’abonament dels sexennis per al professorat interí (DA vint-i-dos) i l’inici del procés d’implantació progressiva del complement de carrera professional del personal funcionari de carrera i laboral fix d’administració i serveis de les universitats públiques (DA vint-i-sis).

STEPV es congratula de la reparació d’una discriminació històrica en aquests col·lectius

Quant als sexennis de professorat interí, STEPV va guanyar una sèrie de sentències individuals fa uns anys que reconeixien el dret dels demandants a l’abonament dels sexennis. En gener de 2016, STEPV guanyava una sentència contra el decret de sexennis de 2014 (acordat entre la Conselleria d’Educació del govern anterior i la resta de sindicats de la Mesa Sectorial, excepte STEPV) per la qual s’anul·lava l’article 1, que només permetia l’abonament dels sexennis al funcionariat de carrera, excloent així al funcionariat interí.
Arran d’aquesta sentència, l’actual Conselleria d’Educació es va comprometre, malgrat que la va recórrer, a iniciar els tràmits per fer possible l’abonament dels sexennis al professorat interí. Aquest compromís s’ha plasmat ara en la llei de pressupostos, segons la qual “tindrà dret a la percepció del component retributiu relacionat amb la formació permanent i la realització d’altres activitats per a la millora de la qualitat de l’ensenyament el personal docent que ostente la condició de funcionari”. És a dir, el personal interí, en tant que funcionari (tal i com reconeix l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic) també podrà percebre els sexennis.
A més, la Conselleria d’Educació ha convocat una Mesa Sectorial el pròxim 4 de novembre per a modificar el decret de sexennis i redactar un nou article 1 per incorporar aquest personal.
STEPV es congratula d’aquest fet i felicita el professorat interí, que amb la seua lluita i perseverància ha aconseguit acabar amb aquesta discriminació històrica. El Sindicat vol incidir en què gràcies a la lluita del col·lectiu i al treball i a la coherència de STEPV ha estat possible aquesta fita. Ningú més pot apropiar-se d’aquesta victòria.
Quant a la carrera professional del PAS de les universitats, també ha estat una reivindicació històrica del Sindicat, el qual ha pressionat les universitats i l’administració per fer possible acabar amb una altra discriminació respecte a la resta de personal d’administració i serveis d’altres àmbits de la funció pública, que sí tenien reconegut aquest dret. Segons la DA vint-i-sis del projecte de pressupostos, la carrera professional s’implantarà de forma progressiva durant tres exercicis a partir de l’1 de gener de 2017. Ara bé, STEPV treballarà perquè les universitats tinguen la dotació econòmica adient per garantir l’aplicació de la carrera professional. A més, el Sindicat també treballarà perquè aquest complement s’aplique igualment al PAS interí de les universitats i estarà vigilant perquè es complisquen els terminis.

Consulta ací el projecte de llei de pressupostos 2017