Allioli 291 - Districte únic

Es presenta el calendari coeducatiu 2024, dedicat a les arquitectes i enginyeres civils

STEs-i i la Confederació Intersindical s’encarreguen d’elaborar aquesta eina coeducativa que cada any té més i millor acollida

Calendari Dones 2024

dimarts 20 febrer 2024 12:31 h

La iraquiana Zaha Hadid, la japonesa Kayuzo Sejima, o la catalana Carme Pinós, són tres arquitectes brillants que d’ara endavant seran una mica més conegudes arreu de l’Estat, gràcies al calendari coeducatiu 2024. Una eina elaborada per a treballar la igualtat, que cada any tracta de visibilitzar dones destacades d’àmbits tradicionalment masculinitzats.

Enguany, el calendari pretén donar a conéixer arquitectes i enginyeres tant d’altres països com de casa nostra. Unes professionals que, tot i comptar amb trajectòries destacadíssimes, encara no són ni la meitat de conegudes que alguns dels seus col·legues homes.

El calendari 2024 està il·lustrat per l’artista burgalesa Allende Bodega, llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Salamanca en l’especialitat de Dibuix i Audiovisuals, i que a més compta amb una nominació als Goya pel curtmetratge Atenció al client. Hi destaquen també les propostes didàctiques que inclou en les últimes pàgines per a treballar la coeducació a les aules.

“Temps de Dones, Dones en el Temps” es distribuïa al principi quasi exclusivament entre personal docent i centres educatius. Des de fa ja deu anys, però, té una distribució molt més àmplia, reflex de la nostra representació en diversos sectors laborals. Mereix menció especial, per exemple,  la distribució a través del Sindicat Ferroviari Intersindical, així com en les universitats i els centres municipals de la dona i d’altres associacions i col·lectius feministes.

Al País Valencià, el calendari es va presentar, en primer lloc, a Alacant, el dia 10 de gener, a la seu universitària. Seguidament, a València, a la seu d’Intersindical, l’11 de gener. I finalment, a Castelló, a l’IES Francesc Ribalta, el 25 de gener. Les tres presentacions comptaren amb gran afluència de públic.