La Generalitat cedeix sòl públic a la privada, mentre massacra la pública amb l’arranjament

El DOCV d'avui publica la cessió de sòl públic per a la construcció de dos centres privats a Elx i Calp.

Justetament el mateix dia que el DOCV publica l’arranjament definitiu del curs escolar 2014/15, la Generalitat anuncia la cessió de sòl públic dels ajuntaments d’Elx i de Calp per a la construcció de sengles centres privats, sota l’eufemisme de Centres d’Iniciativa Social.

D’aquesta manera, la Generalitat Valenciana aprofundeix la seua política d’extracció de recursos públics per a l’aprofitament i gaudi d’empreses privades. Mentre elimina unitats d’infantil en les escoles públiques, fins a 203 unitats menys el pròxim curs, i que suposaran la pèrdua de 136 llocs de treball, el Govern valencià fomenta la proliferació d’institucions escolars privades que competeixen amb l’escola pública. Sembla una contradicció eliminar places escolars públiques, amb l’excusa de la baixa natalitat, mentre es creen places privades, a les quals no sembla que els afecten els moviments de la població. Així, si la natalitat justifica la supressió de dues unitats d’infantil en l’ajuntament de Calp, quina raó hi ha per a crear una escola privada al mateix ajuntament?

STEPV considera una obscenitat aquesta política de privatització de l’escola valenciana per part d’una administració que hauria de defendre la fortalesa i els valors de l’escola pública. El Sindicat crida a la comunitat educativa a mostrar el seu rebuig a aquesta descapitalització del que és l’escola de totes i per a totes, l’única que defén el bé comú, el progrés social i la nostra llengua. STEPV continuarà treballant per articular un moviment social i sindical que ature la precarització de l’escola pública, el menyspreu a les comunitats educatives i la pèrdua llocs de treball.