Arranjament escolar

L’arranjament escolar definitiu per al curs 2014/15 destruirà 136 llocs de treball estables

Convocada concentració dimecres 26 en Conselleria pel manteniment de les unitats.

dimarts 18 febrer 2014 18:17 h

Aquest matí el DOCV publicava l’arranjament definitiu per al curs que ve. L’arranjament escolar és el document de la planificació escolar que fa la Conselleria d’Educació per al proper curs 2014/15. En aquest document s’arrepleguen els canvis en el nombre d’unitats escolars (creacions, supressions i/o habilitacions); els canvis de programes lingüístics; canvis de denominacions dels centres; cessament d’activitats del centre i creació de centres.

En Infantil no es crea cap lloc de treball, sinó que se suprimeixen 203

En l’arranjament definitiu no es recullen les unitats habilitades (que Conselleria augmenta a 202), sinó només les creades (és a dir, les de catàleg estable de cada centre) i les suprimides. Per tant, les dades amb les quals treballem són només creades i suprimides. Així, segons l’arranjament definitiu s’han creat 6 unitats d’infantil, 112 de primària i 5 d’Educació Especial. En canvi, s’han suprimit 152 d’Infantil, 69 de Primària, 3 d’ESO i 5 d’Educació Especial.
Traslladat això a llocs de treball, significa que en total se suprimeixen 136 llocs de treball estables. Cal destacar que en Infantil no es crea cap lloc de treball, sinó que se suprimeixen 203. Les creacions en primària, on el saldo és positiu en 67 nous llocs de treball, rebaixen aquesta retallada a 136 llocs de treball en el saldo final. Si bé és cert que les unitats habilitades compensaran aquesta pèrdua de llocs, cal dir que s’està substituint plantilla estable per provisional, ja que les unitats habilitades només ho són per un curs acadèmic.
En l’arranjament escolar d’enguany s’ha demostrat l’impacte negatiu que ha tingut el districte únic en l’escola pública, ja que hi ha centres que perdran unitats encara que tinguen demanda perquè altres centres d’altres barris allunyats han perdut matrícula, segons Conselleria. Això demostra que la pretesa llibertat d’elecció de centres per part dels pares i mares és falsa i no s’aplica per als centres públics, on s’estan retallant unitats, encara que tinguen demanda. A més, enguany la Conselleria està desmantellant els centres que tenen barracots, no amb la construcció de nous centres educatius, sinó eliminant unitats, o directament els centres sencers.
D’altra banda, STEPV valora positivament la recuperació de 75 unitats (35 d’Infantil, 38 de Primària i 2 d’Educació Especial) i felicita a la comunitat dels centres educatius que s’han organitzat i convocat accions que han permés, en alguns casos, recuperar unitats.
El Sindicat també vol agrair la confiança de molt centres educatius dipositada en nosaltres a l’hora de defensar les al·legacions dels Consells Escolars en les Direccions Territorials d’Educació i en la Conselleria d’Educació. En total STEPV ha defensat 48 al·legacions.
Així i tot, el Sindicat anima als centres educatius que encara mantenen retallades injustificades a continuar la mobilització. És per això que el Sindicat està treballant amb la comunitat educativa per organitzar en breu noves concentracions de rebuig a la retallada d’unitats. En concret la Plataforma per l’Ensenyament Públic convocarà concentració dimecres 26 de febrer a les 18h en la Conselleria d’Educació.
En els quadres adjunts resumim l’arranjament definitiu, la comparativa amb el provisional i els llocs de treball per al curs 2014/15:

Arranjament definitiu

2014/15 Educació Infantil Educació Primària ESO Educació Especial
C S C S C S C S
Alacant 1 -53 29 -32 - -2 5 -3
Castelló 1 -23 16 -9 - - - -2
València 4 -76 67 -28 - -1 - -
Total PV 6 -152 112 -69 - -3 5 -5
Dif. (C-S) -146 43 -3 0

*C: unitats creades de catàleg; S: unitats suprimides.

Comparativa arranjament provisional i definitiu curs 2014/15

Educació Infantil Educació Primària ESO Educació Especial
Provisional -181 -5 -3 -2
Definitiu -146 43 -3 0
Unitats recuperades 35 38 0 2

Nota: no s’han computat les unitats habilitades en la proposta provisional perquè no apareixen en la definitiva.

Llocs de treball

2014/15 Educació Infantil Educació Primària ESO