La veu del teu poble

Article de Diego Gómez amb motiu de les Trobades d'Escoles en Valencià 2013.

Fa ja 28 anys que Escola Valenciana va començar a caminar amb pas ferm per tot el País Valencià, defensant la il·lusió col·lectiva del poble valencià, de ser poble i assumir la veu del poble. De ser un poble unit, alegre i combatiu. De ser un poble que s’identifica cada primavera a les Trobades.

L’educació al nostre País exigix un especial suport institucional que faça de la nostra llengua una eina imprescindible

Les Trobades d’Escoles en Valencià 2013 estan dedicades al gran poeta valencià Vicent Andrés Estellés. Els seus missatges reivindicatius, convertits en versos, són l’eix vertebrador de les festes per la llengua que s’estenen de cap a cap de les nostres comarques. Les Trobades són una veu lúdica i reivindicativa del nostre poble. Del poble que visualitza l’autoestima lingüística i que reclama als responsables institucionals que facen del valencià la llengua pròpia i oficial d’ús habitual per a tots i per a tot. Per aquest motiu el lema de les Trobades 2013 és La veu del teu poble.
La veu del teu poble és la veu dels milers de xiquets, xiquetes, pares, mares, docents i ciutadans, que s’esforcen a contracorrent per dur endavant un ensenyament de qualitat; que treballen per posar fil a l’agulla a les greus retallades en educació; que volen canviar l’actual sistema polític i econòmic, amb unes regles de joc que van en contra dels pilars propis d’una societat que ha d’aspirar a ser més honesta, més lliure i més implicada en les decisions col·lectives de futur.
Des de la nostra perspectiva sindical, STEPV sempre ha donat suport a les reivindicacions que es traspuen a les Trobades, perquè sense dubtes, a hores d’ara, ens enfrontem a un repte molt gran, defensar el model públic d’ensenyament en valencià i de qualitat, amenaçat d’una forma contundent. És fonamental el compromís de tots i de totes, dels docents i de les famílies. És important també que l’Administració educativa en prenga nota i que fem l’esforç d’arribar a una entesa per preservar drets educatius bàsics que ara perillen per l’augment de ràtios, per la pèrdua de llocs docents i la greu situació dels professorat interí, per les retallades en beques i serveis, per la manca d’inversió en infraestructures, per l’augment de l’IVA en el material escolar, per l’establiment d’un plurilingüisme de fum o per l’atac al valencià de l’Administració educativa.
També hem estat al costat d’Escola Valenciana en la seua forma d’entendre el plurilingüisme com a camí de futur. El futur és plurilingüe i el valencià hi forma part, i ha d’estar inclós al mateix nivell que qualsevol altra llengua que puguen aprendre els nostres xiquets i xiquetes.
I també recolzem el plantejament de les Trobades de rebuig a l’avantprojecte de llei educativa, la LOMQE, perquè no afavoreix l’objectiu de vetllar per un sistema que garantisca l’educació a què aspirem. I perquè la democràcia participativa als centres, les metodologies de treball que haurien de ser pròpies d’una escola valenciana del segle XXI, es veuen greument amenaçades. La nova llei ens portarà cap al darrere, capa temps que semblaven oblidats.
STEPV us convida a les Trobades, perquè volen dir en veu alta, ferma i potent que l’educació necessita de la inversió dels governs, i de governs que creguen que cal garantir una formació òptima per a tot l’alumnat. Perquè sabem que l’educació pública és la clau d’una societat madura i competent. Perquè l’educació de qualitat és un dret bàsic universal. Perquè l’educació al nostre País exigix un especial suport institucional que faça de la nostra llengua una eina imprescindible per a aprofundir en la competència del nostre alumnat en una societat plurilingüe. Per tot això, anem junts i juntes a les Trobades i assumim la veu del poble.

Nom | 27 / 09 / 2013 - 9:20

Un país, España, que tiene unos políticos basura, que desprecian ímpicamente a una comunidad autónoma como la valenciana, que tiene un himno que dice per a ofrenar Noves glòries a Espanya, que la discrimina económicamente desde hace años, esté quien esté en la Moncloa, se merece tener a Escola Valenciana. Y como es cierto que con los decretos de Nueva Planta el Reino de Valencia perdió los fueros, y el valenciano perdió los usos oficiales, muy bien por Escola Valenciana. Y muy bien por la Academia Valenciana de la Llengua .

Normes d'us:

Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana. / No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes. / Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles. / Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.

entrades més recents