Retallades

STEPV impulsa una campanya per garantir l’accés en igualtat d’oportunitats al batxillerat d’arts, general i nocturn

Signa el manifest i envia’l a la Conselleria d’Educació

divendres 17 abril 2026 18:22 h

La Direcció General de Centres Docents va publicar al DOGV el passat 2 de març de 2026 les instruccions del procediment d’admissió de l’alumnat per al curs 2026-2027. Entre les novetats, destaca l’article 26é de la resolució de 25 de febrer de 2026, que estableix una demanda mínima de deu sol·licituds en primera opció perquè un centre puga oferir, el primer curs de Batxillerat de les modalitats d’Arts, General i el règim nocturn en centres públics.

Davant aquesta situació, el 30 de març de 2026 la Junta de Personal Docent No Universitari (JPDNU) de València va aprovar per unanimitat una resolució, presentada per STEPV, en què exigeix a la Conselleria d’Educació i a la Direcció Territorial de València l’eliminació d’aquest article.

La resolució, amb títol “Per un accés en igualtat d’oportunitats al Batxillerat de les modalitats d’Arts, General i de règim nocturn”, reclama una planificació educativa més ajustada a la realitat, que tinga en compte el conjunt del procés d’admissió, preserve la diversitat de l’oferta educativa i garantisca el dret a l’educació en condicions d’igualtat.

En aquesta línia, STEPV-Iv ha posat en marxa una campanya de suport a la resolució aprovada per la JPDNU, que exigeix l’eliminació de l’article 26é per evitar una restricció prematura de l’oferta educativa i garantir que cada estudiant puga accedir a la modalitat i règim de Batxillerat que millor s’ajuste als seus interessos i trajectòria formativa.

Amb l’objectiu de recollir adhesions de centres educatius, departaments, professorat i famílies, es fa una crida a sumar-se a aquesta iniciativa enviant per correu i per registre d’entrada una sol·licitud general única abans de 21 de maig (data d’inici del període de presentació de sol·licituds) a la Direcció General de Centres Docents (.(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic)):

- El manifest de suport (adaptar l’encapçalament segons qui envia l’escrit)
- La resolució aprovada per la JPDNU de València

Per poder fer un seguiment de la campanya, envieu també el correu en còpia al sindicat (.(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic))
Enllaç:
- Manifest
- Resolució JPDNU

Etiquetat com a


Comentaris

Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.

Comenta

Has d'estar registrat per a deixar comentaris.


  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR