Mobilitza’t

STEPV, FE CCOO PV i UGT Serveis Públics PV convocaran mobilitzacions per millorar els salaris i les condicions laborals del professorat

Pròximament tindrà lloc la Junta de Portaveus per tractar el calendari de negociacions. Si la Conselleria no accepta negociar les millores proposades, es convocaran assemblees per proposar al professorat un calendari de mobilitzacions que inclou propostes de vagues

divendres 12 setembre 2025 09:49 h

En el mes de juny els cinc sindicats amb representació en la Mesa Sectorial van iniciar una sèrie de reunions per acordar una plataforma reivindicativa de millores salarials i de condicions laborals.

La proposta de plataforma reivindicativa mínima i les accions a prendre serà consultada en les assemblees conjuntes

El passat dimecres 9 de setembre va tindre lloc una nova reunió a la qual només hi van assistir STEPV, FE CCOO PV i UGT Serveis Públics PV. En aquesta reunió es va tractar la plataforma reivindicativa i una proposta de calendari de mobilitzacions que es proposarà en assemblees (comarcals) conjuntes que es convocaran pròximament en tot el territori del País Valencià, si la Conselleria no accepta la proposta sindical en la pròxima Junta de Portaveus que tindrà lloc, previsiblement, la setmana que ve.

La plataforma reivindicativa és la següent:

1.- Millores salarials que compensen la pèrdua de poder adquisitiu del professorat valencià aplicades a la part de competència autonòmica. El professorat valencià és dels pitjors pagats del conjunt de l’estat.
2.- Recuperació de les plantilles docents retallades per l’actual govern i reversió de les retallades en totes les etapes educatives. Igualment, millora de les condicions laborals del professorat expert d’FP i especialista, que ha vist reduïdes considerablement les seues retribucions.
3.- Reducció de les ràtios d’alumnat.
4.- Reducció de la sobrecàrrega de feina i de burocràcia.
5.- Millora de les infraestructures educatives i, especialment, les dels centres afectats per la dana, que continuen amb molts problemes per treballar amb la normalitat desitjada.

Igualment, els tres sindicats continuaran treballant per aconseguir la derogació de la mal anomenada llei de “llibertat educativa” i la normalització del valencià en l’ensenyament. Aquesta llei ha generat conflicte on no hi havia i ha produït dificultats en l’organització de grups als centres.

Aquesta és una proposta de plataforma reivindicativa mínima que serà consultada en les assemblees conjuntes que es convocaran pròximament. Igualment, es proposarà un calendari de mobilitzacions, tant en els mateixos centres educatius com en els carrers d’Alacant, València i Castelló que inclou una proposta d’una primera jornada de vaga a finals de novembre.

El professorat valencià fa anys que necessita una millora en les seues condicions laborals, especialment per la pèrdua de poder adquisitiu, però també per la sobrecàrrega de feina, les ràtios elevades d’alumnat i, des que el PP ha tornat a governar, patim novament una retallada de plantilles docents que afecten totes les etapes educatives però especialment les EOI, conservatoris, formació professional i formació de persones adultes.

És per això que STEPV,FE CCOO PV i UGT Serveis Públics PV activaran aquestes assemblees i mobilitzacions si la Conselleria d’Educació no accepta l’obertura d’una negociació immediata i seriosa respecte als temes proposats. Les millores recents aconseguides al País Basc i Astúries, després de diverses jornades de vaga, i les mobilitzacions iniciades també a Cantàbria en aquest inici de curs són un referent per als tres sindicats i un exemple a seguir per aconseguir millores importants en les nostres condicions laborals.

 

Etiquetat com a


Comentaris

Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.

Comenta

Has d'estar registrat per a deixar comentaris.


  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR